Nowy Ford Kuga zelektryfikowany i z całą masą nowoczesnych technologii
Ford zaprezentował nową generację Kugi, która będzie najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem w dotychczasowej historii amerykańskiej marki. W ofercie znajdziemy zarówno różne wersje napędów hybrydowych, jak i tradycyjnych spalinowych.
Nowy Ford Kuga jest o 89 mm dłuższy i o 44 mm szerszy niż dotychczasowy wariant, a rozstaw osi zwiększył się o 20 mm. Linia dachu została zaś poprowadzona o 20 mm niżej. We wnętrzu oznacza to 43 mm więcej miejsca na wysokości ramion i 57 mm więcej miejsca na wysokości bioder na przednich fotelach. Pasażerowie z tyłu skorzystają z o 20 mm większej szerokości na wysokości ramion i o 36 mm większej szerokości wnętrza na wysokości bioder.
Komfort podróży zapewnić mają m.in. podgrzewane tylne siedzenia zewnętrzne, a cały drugi rząd siedzeń można przesunąć do tyłu, aby uzyskać najlepszą w tej klasie długość przestrzeni na nogi. Z kolei po przesunięciu tylnych siedzeń do przodu uzyska się większy o 67 l bagażnik. Funkcja zdalnego składania siedzeń umożliwia łatwe złożenie drugiego rzędu foteli.
Kuga jest również pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda, zapewniającej o 10% większą sztywność skrętną i obniżenie masy nawet o 90 kg w porównaniu z poprzednią generacją modelu. W ofercie dostępne będą wersje hybrydowe (w tym plug-in) oraz tradycyjne, napędzane wyłącznie silnikiem spalinowym.
Kuga jest najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem Forda w historii i pierwszym, który oferuje miękkie, pełne i ładowane z gniazdka hybrydowe układy napędowe. Ford Kuga Plug-In Hybrid oferuje czysto elektryczny zasięg jazdy powyżej 50 km, testowe zużycie paliwa szacowane na 1,2 l/100 km i 29 g/km emisji CO2. Sercem układu jest czterocylindrowy, 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, który współpracuje z silnikiem elektrycznym pracującym też jako generator prądu oraz akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,4 kWh. Łączna moc maksymalna całego układu wynosi 225 KM.
Akumulator można ładować korzystając z gniazda zamontowanego na przednim błotniku, jednak będzie on też doładowywany za pomocą systemu rekuperacyjnego, który pozwoli odzyskiwać energię kinetyczną normalnie wytracaną podczas hamowania. Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie ok. 4 godzin. Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.
Hybrydowy Ford Kuga wykorzystuje w pełni hybrydowy układ napędowy z automatycznym ładowaniem regeneracyjnym, co umożliwia jazdę z napędem czysto elektrycznym. W tej wersji również znajdziemy 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny, akumulator litowo-jonowy oraz opracowaną przez Forda automatyczną skrzynię biegów, która łączy oba źródła mocy. Wersja Hybrid będzie dostępna w drugiej połowie przyszłego roku. Oprócz napędu na przednie koła dostępna będzie także wersja z inteligentnym napędem na wszystkie koła.
Zwolennicy tradycyjnych napędów będą mieli do wyboru wersję Kuga EcoBlue z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 KM bądź 1,5-litrową jednostkę o mocy 120 KM. Średnie spalanie mocniejszego wariantu powinno oscylować w granicach 5,7 l/100 km, a słabszego 4,8 l/100 km.
1,5-litrowy silnik EcoBoost będzie natomiast oferowany w opcji 120- i 150-konnej. W uzyskaniu spalania na poziomie 6,5 l/100 km ma pomóc system dezaktywacji cylindra w silniku trzycylindrowym. System automatycznie zatrzymuje podawanie paliwa i pracę
zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna. Jeden z cylindrów będzie włączany i wyłączany w czasie ok. 14 milisekund, czyli 20 razy szybciej niż trwa mrugnięcie okiem, i nie będzie miało żadnego wpływu na osiągi czy jakość pracy silnika.
Wersje spalinowe będą do wyboru oferowane z sześciobiegową przekładnią manualną bądź ośmiobiegowym automatem.
W samochodzie zadebiutuje system utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola lusterek i asystentem monitotujacym ruch poprzeczny. Towarzyszą mu adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, funkcja rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i układ utrzymywania pojazdu pośrodku pasa ruchu. Po raz pierwszy Kuga dysponuje systemem FordPass Connect z modemem pokładowym, co sprawia, że samochód staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, gwarantującym łączność bezprzewodową nawet 10 urządzeń.