Nowy Ford Focus już za tydzień
Dokładnie za tydzień odbędzie się oficjalna prezentacja najnowszej, czwartej generacji kompaktowego Forda. Jednak poza samą datą premiery poznaliśmy również garść szczegółów na temat nowego Focusa.
Nowy Ford Focus jeszcze odrobinę urośnie w porównaniu z obecną wersją, jednak przyrost centymetrów nie będzie już tak bardzo widoczny. Jednocześnie inżynierom udało się zredukować masę nadwozia, która będzie mniejsza średnio o 50 kg. W nowym modelu pojawią się LED-owe reflektory, jednak nie będą one dostępne we wszystkich wersjach wyposażeniowych. W tańszych odmianach standardem będą tradycyjne światła halogenowe. O stylistyce nadwozia nowego Focusa pisaliśmy już na początku roku przy okazji publikacji zdjęć zamaskowanych egzemplarzy modelu.
Wnętrze, które ma być bardziej przestronne, ma być jednocześnie lepiej wykończone oraz wyposażone. Centrum dowodzenia stanowić będzie, znany już z Fiesty, "stojący" duży ekran układu multimedialnego. Lepsze wytłumienie nadwozia ma skuteczniej chronić wnętrze od hałasów dobiegających z zewnątrz.
Na początku na rynku zadebiutuje wersja hatchback nowego Focusa, w tym jej nieco usportowiona odmiana ST Line. Bardziej praktyczna odmiana kombi, a także sedan dołączą do oferty w drugiej połowie bieżącego roku. Również jeszcze w tym roku oferta Focusa zostanie powiększona o uterenowioną odmianę Active, a także bardziej luksusowy wariant Vignale. Czekamy rówież na topową odmianę RS, póki co nie wiemy jednak, kiedy dołączy ona do oferty. Według niepotwierdzonych zapowiedzi Focus RS będzie wspomagany silnikiem elektrycznym, a moc całego układu napędowego przekroczy poziom 400 KM, zaś maksymalny moment obrotowy będzie oscylował w okolicach 600 Nm.
Nowy Ford Focus będzie produkowany w niemieckiej fabryce Forda (w Saarlouis), zaś wersje na rynki pozaeuropejskie, w tym do Stanów Zjednoczonych, będą wytwarzane w Chinach, a ich produkcja ruszy w połowie przyszłego roku.