Nowy Ford Fiesta pokazany - wersja ST w 2013
Na paryskim salonie zadebiutowała nowa Fiesta. Co prawda już na początku miesiąca Ford ogłosił wprowadzenie nowego modelu, niestety wtedy informacje na temat palety silników było znikome. Teraz wiemy już wszystko łącznie z datą premiery najmocniejszej wersji miejskiego wariata - ST. Sprawdźmy co oferuje nowy Ford Fiesta.
Auto już na rynkowym starcie będzie oferowane z sześcioma silnikami do wyboru o mocy od skromnych 60 do rozsądnych 125 KM. Dla zwolenników benzynowych jednostek przygotowano silniczek 1,0-litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 1,25-litra o mocy 60 oraz 82 KM, nieco większe czterocylindrowe 1,6-litra Ti-VCT o mocy 102 KM oraz laureata nagrody International Engine of the Year 2012 - 1,0-litrową trzycylindrową jednostkę EcoBoost o mocy 100 i 125 KM.
Nowy Ford Fiesta może być również wyposażony w silnik wysokoprężny. Pod maskę może trafić jeden z dwóch silników Duratorq TDCi: 1,5-litrowy silnik o mocy 75 KM oraz 1,6-litrowy motor o mocy 95 KM z momentem obrotowym wynoszącym 200 Nm.
Dla miłośników ostrych wrażeń i łobuzowania po mieście przygotowano Forda Fiestę ST z 1,6-litrowym czterocylindrowym i turbodoładowanym 182-konnym silnikiem EcoBoost. Auto w tej wersji trafi na rynek na początku 2013 roku. Oszczędni jednak będą zadowoleni z seryjnego systemu Start/Stop, który trafi do jednostek 1,0-litra EcoBoost, tradycyjnej 1,0-litra oraz 1,6-litra TDCi ECOnetic.
Po raz pierwszy w Fordzie Fiesta pojawi się 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia Powershift. Zdaniem producenta, specjalna technologia ECOnetic pozwala ograniczyć zużycie paliwa w najoszczędniejszym modelu do 3,3 l/100km.