Nowy Fiat Punto z Polski?
Podczas spotkania przedstawicieli koncernu Fiat Chrysler Automobiles ze związkowcami, jakie miało miejsce na początku grudnia, sporo powiedziano nt. przyszłości włoskich fabryk koncernu. Nie poznaliśmy natomiast żadnych szczegółów nt. zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w innych krajach, w tym w Polsce. Jeśli wierzyć włoskim mediom, to zakład w Tychach jest potencjalnym miejscem produkcji nowej generacji Fiata Punto.
Na wspomnianym spotkaniu Fiat Chrysler Automobiles przedstawił swoje plany dotyczące przyszłych modeli różnych marek, transformacji w kierunku napędów elektrycznych, a także inwestycji w zakłady produkcyjne (łączne inwestycje w istniejące zakłady produkcyjne ma wynieść 5 mld euro). Konkrety padły jednak tylko w odniesieniu do włoskich fabryk koncernu. O zakładach w Tychach można było usłyszeć/przeczytać, że są bardzo ważne dla włosko-amerykańskiej firmy i że istnieją plany ulokowania w nich produkcji jednego z przyszłych modeli.
Jakiego? I tu, póki co, możemy przenieść się jedynie w świat spekulacji. Jedną z opcji jest powrót do Polski Pandy, choć Pietro Gorlier, dyrektor operacyjny regionu obejmującego m.in. Europę regionu EMEA, stwierdził, że na pewno nie odbędzie się to w tej chwili. Wśród potencjalnych modeli, które mogłyby zjeżdżać z taśm produkcyjnych w Tychach, przewija się także elektryczny Fiat 500, a nawet Jeep Renegade w odmianie z napędem elektrycznym.
Dziś włoskie media obiegła informacja, że do Polski mogłaby trafić produkcja nowej generacji Punto. Model ten wymaga już szybkiej zmiany generacyjnej, jeżeli Fiat chce się liczyć w segmencie małych aut. W minionym roku zaprezentowany został model Argo (na zdjęciu), który jest następcą Punto na rynku brazylijskim. Być może więc posłuży on do stworzenia nowego modelu przeznaczonego na rynek Starego Kontynentu. Do tej pory Fiat Punto był wytwarzany w fabryce Melfi we Włoszech, ale przy okazji wspomnianego wyżej spotkania zapowiedziano, że w miejscu tym ma być wytwarzana europejska odmiana Jeepa Compass. Niewykluczone więc, że szansa na przeniesienie produkcji Punto do Polski są całkiem realne.
Łącznie firma planuje poszerzyć swoją europejskę ofertę o 13 nowych bądź gruntownie zmodernizowanych modeli.