Nowy Fiat Panda najlepszym samochodem flotowym w swojej klasie
Na słynnym z wyścigów konnych torze na Służewcu magazyn FLEET zorganizował flotowy test samochodowy - FLEET DERBY 2012, w którym wzięło udział ponad 100 modeli samochodów. Samochody testowało 60-osobowe eksperckie Jury, w skład którego wchodzili członkowie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, wyselekcjonowani fleet managerowie, a także specjaliści, eksperci, dziennikarze motoryzacyjni.
Na specjalnie wytyczonej trasie dla samochodów osobowych wyznaczono próby, pozwalające w bezpiecznych warunkach sprawdzić jak najwięcej parametrów: m.in. hamowanie, przyspieszanie, zwrotność, dynamikę. Samochody reprezentujące segmenty premium były testowane na wyznaczonych trasach po mieście, natomiast samochodom dostawczym wytyczono osobne próby sprawdzające głównie zwrotność.
Po przeprowadzeniu testów samochodów przez Jury - Nowy Fiat Panda okazał się najlepszym samochodem flotowym roku 2012 w swoim segmencie, pokonując modele: Chevrolet Spark, Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Volkswagen Up!
Pan dyrektor Piotr Wróbel, odpowiedzialny za sprzedaż flotową w Fiat Auto Poland, odbierając nagrodę dla zwycięskiej Nowej Pandy powiedział:
„Bardzo się cieszymy, że zaledwie parę tygodni po premierze modelu Nowa Panda zaskarbiła sobie uznanie najbardziej wymagającej grupy Klientów, jaką są Klienci Flotowi. Wierzymy, że tak, jak poprzedniczka była niekwestionowanym leaderem segmentu A, tak również Nowa Panda spełni wysokie oczekiwania Klientów flotowych ceniących sobie niskie koszty użytkowania i niezawodność tego modelu. Atutem Nowej Pandy powinna być również wartość rezydualna. Do Nowej Pandy chcemy zachęcić nie tylko Klientów użytkujących poprzednią wersję Pandy, ale mamy również aspiracje zainteresować tym modelem Klientów posiadających w swoich flotach samochody segmentu B".
Nowy Fiat Panda oferuje Klientom flotowym największy wybór jednostek napędowych o świetnych osiągach, gwarantujących ekonomiczne spalanie i niską emisję spalin. Prawdziwym „mistrzem", jeśli chodzi o wymienione wcześniej parametry, jest nowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM, wyposażony w system Start&Stop (Światowy Silnik Roku 2011). Gamę jednostek napędowych uzupełnia wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM , wyposażony standardowo w system Start&Stop.
Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 155 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób. Dysponuje ponadto bagażnikiem o pojemności 225 litrów, powiększającym się do 260 litrów po przesunięciu tylnej kanapy do przodu oraz 870 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.
Nowa Panda dostępna jest z napędem na koła przednie i gamą trzech jednostek napędowych, w trzech poziomach wyposażenia: Fresh, Pop oraz Lounge; 10 kolorach nadwozia i 6 wystrojach wnętrza. Dostępne są dwa wzory kołpaków na felgi stalowe oraz dwa wzory kół z lekkiego stopu o średnicy 14 i 15 cali. W drugiej połowie 2012 roku pojawi się także nowa Panda z napędem 4x4.
Aby maksymalnie chronić swych pasażerów w razie wypadku, nowa Panda wyposażona jest seryjnie w cztery poduszki powietrzne (czołowe i chroniące głowę boczne poduszki kurtynowe), system ABS łącznie ze wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi i zwalniaczami napięcia na przednich fotelach, aktywne zagłówki przednie Anti-Whiplash, standardowe zagłówki tylne oraz światła do jazdy dziennej DRL.
Dostępne są również nowe urządzenia, niespotykane dotąd w tej kategorii samochodów: system multimedialno-nawigacyjny „Blue&Me TomTom LIVE", szklany dach „Skydome", elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z funkcją "City", czy też automatycznego wlewu paliwa „Smart Fuel System". W najbliższym czasie dostępny będzie także innowacyjny system LSCM (zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach) oraz zautomatyzowana skrzynia biegów Dualogic w parze z silnikiem benzynowym TwinAir.