Nowy diesel pod maską Nissana Qashqai
Idąc z duchem czasu i ulegając modzie na downsizing, Nissan postanowił zastąpić 2-litrowego diesla montowanego pod maską Qashqaia zupełnie nową jednostką - mniejszą, ale bardziej wysiloną.
Dotychczas stosowany motor 2.0 dCi rozwijający 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego ustąpił miejsca silnikowi, który z pojemności 1,6 litra generuje 130 KM i 320 Nm. Podstawową zaletą nowej konstrukcji jest – jak nietrudno odgadnąć – niższy wskaźnik zużycia paliwa.
Według oficjalnych danych ujawnionych przez Nissana, Qashqai 1.6 dCi spala w cyklu mieszanym 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, czyli litr mniej niż odmiana 2.0 dCi. Emisja CO2 zmalała natomiast ze 155 do 129 gramów na 1 kilometr.
Pomimo doskonałych wyników zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji, Nissan już teraz pracuje nad nową wersją 1,6-litrowego silnika, która dzięki wykorzystaniu technologii Stop/Start spalać ma średnio 4,5 l/100 km i emitować 119 g CO2/km.