Nowy Civic zmierza ku Europie
Kilka tygodni temu opublikowaliśmy pierwsze zdjęcia amerykańskiej wersji pięciodrzwiowej odmiany Hondy Civic. Dokładnie za trzy tygodnie w Paryżu odbędzie się premiera europejskiej wersji Civica, a już teraz Honda zaprezentowała pierwszą zapowiedź swojej najważniejszej tegorocznej nowości.
Civic to globalny model, bardzo ważny dla Hondy i w nowej, dziesiątej już generację kompaktowego Civica władze japońskiej marki pokładają duże nadzieje na sukces rynkowy.
Z zaprezentowanego zdjęcia, na którym widać fragment tylnego światła nowego Civica, niewiele da się powiedzieć o jego całym nadwoziu. Patrząc na zdjęcia odmiany amerykańskiej, widzimy identyczne światła i można z tego wysnuć wniosek, iż różnic wielkich nie będzie, co najwyżej subtelne. Zapewne nieco większych zmian możemy oczekiwać po wnętrzu, ale póki co nie widzieliśmy jeszcze wnętrza amerykańskiego hatchbacka.
Honda nie zdradziła jeszcze oficjalnie żadnych danych technicznych na temat nowej generacji Civica. Jednak z nieoficjalnych źródeł wiemy, iż w ofercie pojawi się litrowa, trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Będzie też 1,5-litrowy silnik benzynowy, który jest już w ofercie na rynku amerykańskim w odmianie sedan i pojawi się również w hatchbacku. I choć ostatnio silniki wysokoprężne nie mają zbyt dobrej passy, to jednak ich udział na europejskim rynku wciąż jest na tyle duże, że wątpliwe, by Honda zrezygnowała z takiej wersji. Tym bardziej, iż posiada stosunkowo nową jednostkę 1.6 i-DTEC.
Na wystawie w Paryżu obok pięciodrzwiowego Civica ma pojawić się również odmiana sedan w europejskiej specyfikacji. Obie wersje nadwoziowe zadebiutują w sprzedaży w przyszłym roku, hatchback najprawdopodobniej już na samym początku, zaś sedan nieco później. Civic pięciodrzwiowy będzie produkowany w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon, zaś sedan w Turcji, w fabryce Gebze.
Również w przyszłym roku, ale już zdecydowanie później do oferty ma dołączyć najmocniejszy wariant Civica, czyli Type R. Honda i tu milczy na temat jego szczegółów technicznych. Wiemy jedynie, iż auto trafi do sprzedaży równocześnie na wszystkich najważniejszych rynkach.