Nowy Civic Type R z silnikiem 2.0 turbo/210 KM
Wolnossący, wysokoobrotowy silnik benzynowy stał się już symbolem Civica Type R. Niestety (a może i stety?), kolejne wcielenie hot-hatcha Hondy nie będzie już autem dla wielbicieli jednostek bez turbo ujawniających swój potencjał na wysokich obrotach. Wszystkiemu winne są normy emisji spalin.
W raporcie na temat wersji Type R najnowszego Civika, Auto Express donosi, że pod maską auta znajdzie się 2-litrowy motor wspomagany turbodoładowaniem i zintegrowany z systemem Start-Stop. Elementy te mają zagwarantować zgodność z normą emisji spalin Euro 5, która a propos "zabiła" dotychczas stosowaną jednostkę.
Nowy silnik zapewnić ma Civikowi 210 KM mocy, czyli nieco więcej niż do tej pory oraz tyle samo, co konkurencyjny Volkswagen Golf GTI. Jeśli chodzi o osiągi, samochód powinien przyspieszać do pierwszej "setki" w niecałe 6,5 sekundy i rozpędzać się do około 240 km/h. Zawieszenie zostanie oczywiście odpowiednio przystosowane do osiągania takich wyników.
Zgodnie z tradycją, nowa odsłona wersji Type R będzie odróżniać się od standardowych odmian Civika agresywniejszym wyglądem. Nadwozie otrzyma zapewne nowy grill, przeprojektowane zderzaki (ten tylny z dyfuzorem), jak i spojler dachowy. Z zewnątrz nie powinno zabraknąć też zmienionych kół, zaś w środku - mocno wyprofilowanych foteli i sportowych akcentów wykończeniowych.
Jak przewiduje Auto Express, nowy Civic Type R wejdzie na rynek w 2013 roku i będzie kosztować 23.000 funtów (około 120.000 złotych).