Nowy Citroen DS3 Cabrio - oficjalna prezentacja
Nie musieliśmy długo czekać na nową paczkę oficjalnych zdjęć i informacji na temat nowego Citroena DS3 Cabrio. Oto garść nowinek, danych technicznych, nowych fotek oraz wideo na deser. Sprawdźmy co ma do zaoferowania nowy Francuz bez dachu.
Wczoraj zaprezentowaliśmy Wam pierwsze fotki, które trafiły do sieci, zaś dziś francuski producent wypuścił większą paczkę informacji, fotografii z oficjalnym filmikiem na deser po obiedzie. Oczywiście oficjalna premiera światowa będzie miała miejsce na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Paryżu pod koniec tego miesiąca.
Rzecz jasna Citroen DS3 Cabrio bazuje na zamkniętej wersji modelu, który w przeciągu niecałych dwóch lat panowania na rynku sprzedał się w ilości 160 tysięcy egzemplarzy. Wersja bez dachu ma dokładnie takie same wymiary, czyli 3,95 m długości, 1,71 m szerokości oraz 1,46 m wysokości.
Naturalnie główną zmianą jest zastąpienie tradycyjnego dachu składaną płachtą materiału. Boczki, słupki i rama dachu zostały nietknięte, więc auto ma praktycznie taką samą linię nadwozia i z pewnością wiele osób na pierwszy rzut oka nie dostrzeże różnicy. Wada? Zaleta? Jeśli komuś podoba się wersja z dachem, z Cabrio będzie jak najbardziej zadowolony.
Producent oferuje aż trzy wzory dachu: można wybrać tradycyjną czerń, ciemny niebieski lub materiał pokryty monogramem "DS". Dach sterowany jest elektrycznie guzikiem na desce rozdzielczej. Serwis Carscoop donosi, że cały proces otwierania lub zamykania trwa około 16 sekund i może być wykonany przy prędkości do 120 km/h. Zazwyczaj tradycyjne modele cabrio mają ograniczenia np. do 30-50 km/h.
Z pewnością warto zwrócić uwagę na tylne światła wykonane w technologii "3D". Owszem, wyglądają bardzo efektownie i nowocześnie. Wewnątrz zamontowano aż 31 diod LED. Naprawdę to jeden z najciekawszych dodatków do wersji DS3 Cabrio.
Co prawda nie jest to typowe cabrio w pełnym tego słowa znaczeniu, ale mimo to producent musiał zastosować dodatkowe wzmocnienia w tylnej części auta. Zdaniem Citroena waga auta wzrosła zaledwie o 25 kg, zaś współczynnik oporu powietrza pozostał taki sam jak w wersji z twardym dachem.