Nowy Cadillac CTS będzie droższy od poprzednika
Nowy Cadillac CTS będzie o wiele droższy od poprzednika, co z pewnością nie spodoba się fanom tego modelu. Zdaniem producenta, nowość ma być szybsza, lżejsza, bardziej luksusowa, ładniejsza i po prostu o wiele lepsza. Ale czy to usprawiedliwia wzrost ceny o 6000 dolarów?
Cadillac zapowiedział, że jego nowość będzie startowała z cennikiem na poziomie 46 025 dolarów, co jest kwotą o około 6000 dolarów wyższą niż u poprzednika. Auto trafi na rynek już jesienią tego roku, a producent zapewnia, że nowy Cadillac CTS będzie znacznie lepszy od poprzednika - lżejsza konstrukcja, lepsze prowadzenie, o wiele wyższy komfort etc.
Nowy Cadillac CTS urósł - przynajmniej wizualnie. Jego linie są ostre, dość proste, bardzo muskularne i wpisują się w nową strategię producenta "Art & Science". Nadwozie posiada wiele detali stylistycznych, które naprawdę mogą się podobać: z przodu świetnie poprowadzone światła, z tyłu minimalizm i elegancja.
Podobny styl możemy zobaczyć we wnętrzu modelu, które nawiązuje do innych aut marki - ATS i XTS. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono duży dotykowy wyświetlacz systemu infomedialnego, zaś przed oczami kierowcy, zamiast analogowych zegarów jest ekran z wirtualnymi wskaźnikami.
Całość przystrojono dużą ilością drewna i chromu, ale w przeciwieństwie do stereotypu, jaki krąży wokół amerykańskiech aut, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz nie wieje tandetą i kiczem. Wszystko jest idealnie wyważone i bardzo dobrze dopasowane. A co znajdziemy pod maską nowości?
W podstawowej wersji do napędu posłuży 2,0-litrowa czterocylindrowa jednostka benzynowa o mocy 272 KM z momentem obrotowym na poziomie 400 Nm. Dla wymagających przygotowano wolnossący silnik V6 o pojemności 3,6-litra i mocy 321 KM z momentem obrotowym na poziomi 373 Nm.
Pod maską topowej wersji Cadillaca CTS znajdziemy jednostkę V6 o pojemności 3,6-litra z podwójnym turbodoładowaniem generującą moc 426 KM oraz 583 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z taką jednostką zajmuje poniżej 5 sekund, zaś prędkość maksymalna to 274 km/h. Co prawda podstawowy model kosztuje 46 025 dolarów, ale za najmocniejszy wariant trzeba już wyłożyć 59 995 dolarów. A jak Wam się podoba nowy Cadillac CTS? Ma szansę na walkę z niemiecką konkurencją?