Nowy Audi RS Q3 Concept z 355 konnym silnikiem
Już od jakiegoś czasu Audi pieści się z planami dotyczącymi mocnej wersji Q3 z pięciocylindrowym rzędowym silnikiem pochodzącym z modelu RS3 oraz TT RS. Czy w najbliższej przyszłości jest szansa, że to auto trafi na rynek? Jeśli tak, co będzie oferowało?
Mamy nadzieję, że już na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Pekinie Audi wreszcie zaprezentuje model RS Q3 w wersji koncepcyjnej i zaanonsuje plany produkcyjne w najbliższym czasie. Szczerze mówiąc autko prezentuje się wyśmienicie i jesteśmy bardzo ciekawi, jak zareaguje konkurencja.
A trzeba przyznać, że jest z czym konkurować. Niewielkie Audi Q3 RS napędzane jest przez pięciocylindrową jednostkę o pojemności 2,5-litra w układzie rzędowym. Silnik dostał turbosprężarkę i teraz generuje moc aż 355 KM. To naprawdę potężna siła, która wystrzeliwuje to bądź co bądź niewielkie auto od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 265 km/h.
Nowe Audi RS Q3 współpracuje z 7-biegową skrzynią S-tronic z podwójnym sprzęgłem, która przenosi napęd na wszystkie koła. W przeciwieństwie do innych modeli z rodziny RS, napęd w Q3 przekazywany jest głównie na przednie koła, tylna oś zaś napędzana jest tylko w momencie poślizgu. Obawiamy się, że 355 KM przekazywanych głównie na przednią oś może nie wpływać najlepiej na prowadzenie się auta, ale to tylko przypuszczenia.
Z zewnątrz model RS Q3 charakteryzuje się nowym zderzakiem z większymi wlotami powietrza, carbonowymi dodatkami oraz grillem w kształcie plastrów miodu. Oprócz tego auto otrzyma subtelne poszerzenia nadkoli, carbonowe listwy progowe, dyskretny spojler dachowy, a także tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Wisienką na torcie są lusterka z włókna węglowego.
Audi RS Q3 w porównaniu do normalnej wersji Q3 ma obniżone o 25 mm zawieszenia oraz nowe, 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 255/20. Wewnątrz zaś dominuje kolor czarny z niebieskimi akcentami. Nie zabrakło oczywiście pokładów skóry, alcantary oraz carbonowych dodatków.