Nowy Audi R8 - czy coś się w ogóle zmieniło?
Owszem, zmieniło się, ale są to na tyle delikatne zmiany, że Audi postanowiło wypuścić swego rodzaju film instruktażowy dla fanów modelu, którzy chcą wiedzieć o wszystkich zmodyfikowanych detalach w modelu na rok 2013. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się nowe Audi R8.
Audi R8 na rok modelowy 2013 wygląda praktycznie tak samo, jak poprzednik z obecnej oferty. No dobrze, można zauważyć niewielkie modyfikacje stylistyczne, ale główną uwagę Audi przyłożyło do spraw technicznych. To dobrze, bo auto nadal prezentuje się świeżo i atrakcyjnie, a zmian pod maską, w podwoziu i układzie jezdnym nigdy za wiele.
Nowe Audi R8 na rok modelowy 2013 otrzymało przede wszystkim nową 7-biegową skrzynię S tronic, która zastąpiła seryjną 6-biegową skrzynię zautomatyzowaną R tronic, jak również odświeżoną wersję V10 Plus z silnikiem o mocy 550 KM w nadwoziu typu Coupe. Jak widać, rewolucji nie ma, ale warto zerknąć na szczegóły.
Jeśli chodzi o stylistykę, dopiero po bliższej obserwacji można zauważyć nowe lampy LED , jak również nieco zmieniony grill, który nabrał typowych już dla Audi kształtów – dwa górne rogi zostały ścięte zaś wewnątrz umieszczono pięć horyzontalnych chromowanych poprzeczek w wersji z silnikiem V10. Podobnych poprzeczek dorobiły się boczne wloty powietrza w zderzaku - w tym przypadku jest ich trzy.
Również z tyłu pojawiły się nowe światła LED, nieco zmienione logo „R8”, przeprojektowany dyfuzor, wyloty powietrza z trzema poprzeczkami oraz cztery okrągłe końcówki układu wydechowego we wszystkich wersjach silnikowych. Również wewnątrz dokonano kilku subtelnych zmian - pojawiły się nowe materiały, wskazówki na zegarach oraz łopatki zmiany biegów.
Jeśli chodzi o to, co kryje się pod lekkim nadwoziem, to zmiany są dość znaczące. W ofercie pojawi się nowa wersja topowa - V10 Plus. Audi R8 V10 Plus będzie napędzane nieco przeprojektowanym 5,2-litrowym silnikiem V10 o mocy 550 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 540 Nm osiąganych przy 6500 obr./min.
Model ze skrzynią S tronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 317 km/h. W przypadku wersji z 6-biegową skrzynią manualną przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy zaś prędkość maksymalna to 319 km/h.
Poniżej wstawiamy film prezentujący wszystkie zmiany zastosowane w nowym Audi R8. Wbrew pozorom nie jest tego tak mało.
Źródło: Motorward