Nowości Peugeota na Salon Samochodowy w Genewie
Salon Samochodowy w Genewie zbliża się wielkimi krokami, nic więc dziwnego że producenci chcąc pokazać się z jak najlepszej strony przygotowują całą masę niespodzianek, nowości i premier. Na stoisku Peugeota będziemy mogli zobaczyć aż 28 modeli produkcyjnych i koncepcyjnych. Na szczególną uwagę zasługują dwie pozycje.
Warto zacząć od nowego modelu Peugeot 108 w kilku wariantach. To niezwykle sympatyczne autko miejskie zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Marcu i zastąpi wysłużonego już Peugeota 107. Nowość mierzy zaledwie 3,47 m długości i waży 840 kilogramów. W ofercie znajdziemy wersję 3- i 5-drzwiową hatchback oraz wariant kabriolet 108 TOP!.
Do napędu nowego modelu posłużą niewielkie i oszczędne silniki trzycylindrowe. Mowa tu o 1,0-litrowej jednostce e-VTi generującej 70 KM przekazywanych na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Alternatywą jest większa jednostka PureTech VTi o pojemności 1,2-litra o mocy 84 KM.
W zależności od wersji, Peugeot 108 będzie wyposażony w 14-calowe felgi z oponami 165/65 R14 o zredukowanym oporze toczenia, lub 15-calowe obręcze z oponami 165/60 R15. Jeśli chodzi o hamulce, na przedniej osi mamy wentylowane tarcze o średnicy 247 mm, z tyłu zaś 20-centymetrowe bębny. Nie zabraknie systemu ABS, ECBS (Emergency Collision Braking System), ESP oraz EBFD (Electronic Brake Force Distribution). A co o swojej nowości mówi sam producent?
"Peugeot 108 jest kolejnym modelem realizującym strategię premium marki: oferuje nie tylko atrakcyjne elementy wykończenia nadwozia, ale również komfortową, łatwo dostępną kabinę, wyposażoną w zależności od wersji w duży ekran dotykowy 7’’, kamerę cofania, system bezkluczykowego uruchamiania samochodu ADML, automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka boczne, automatycznie włączane światła itp. Nowy Peugeot 108 zapewnia także szeroki dostęp do mobilnych technologii i usług, o czym świadczy nowa technologia Mirror Screen. Nowy Peugeot 108 jest nie tylko elegancki, ale i funkcjonalny dzięki sporemu jak na tę kategorię aut bagażnikowi, którego pojemność można zwiększyć ze 196 do 750 litrów."
Kolejną ciekawą nowością będzie również Peugeot 308 Station Wagon (SW), czyli wersja kombi zaprezentowanego niedawno hatchnacka 308. Premiera nowości odbędzie się w marcu, a już w kwietniu oferta Peugeota zostanie wzbogacona o opisywany model. Stylistycznie wersja SW oczywiście nawiązuje do mniejszego brata. Co ciekawe, doczepiony dość duży plecak nie wpływa negatywnie na linię modelu - nadal jest płynna, dynamiczna i po prostu ładna. Trzeba przyznać, że model 308, również Station Wagon udał się stylistom Peugeota. A co o tym modelu mówi producent?
"Zastosowanie nowej platformy EMP2 umożliwiło wypracowanie pokaźnych wymiarów nadwozia. Wersję SW cechuje duża ilości miejsca wewnątrz (przy długości nadwozia wynoszącej 4,58 m) i pojemny bagażnik (od 610 do 1 660 dm3 VDA przy jednoczesnym obniżeniu masy aż o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu.
We wnętrzu, doskonale doświetlonym dzięki ogromnemu, panoramicznemu dachowi o powierzchni 1,69 m2, uwagę przykuwa wysmakowane wzornictwo i zaawansowane technologie, a zwłaszcza unikalny PEUGEOT i-Cockpit. Składa się on z kompaktowej kierownicy, która zapewnia intensywne doznania z jazdy, umieszczonych wysoko zegarów ułatwiających odczyt informacji, wysoko poprowadzonej konsoli środkowej i intuicyjnego w obsłudze ekranu dotykowego o przekątnej 9,7’. Deska rozdzielcza PEUGEOT i-Cockpit, stała się już znakiem rozpoznawczym nowych modeli marki."
Pod maską nowości pojawią się dwa turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 i 1.6 o mocy 130 i 155 KM oraz cztery jednostki wysokoprężne 1.6 i 2.0 HDi o mocy od 92 do 150 KM. Na uwagę zasługuje z pewnością nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo PureTech 1.2 e-THP o mocy 130 KM. Wypada również wspomnieć o nowej wersji silnika 1.6 BlueHDi o mocy 120 KM, który w połączeniu ze skrzynią o 6 przełożeniach zdaniem producenta spala w cyklu mieszanym jedynie 3,2 l/100 km. Peugeot wspomina również o innych dodatkach i udoskonaleniach:
"Kierowców czekają zupełnie nowe doznania z jazdy - w nowym modelu zostało wykorzystane całe know-how marki Peugeot, widoczne chociażby w nowym układzie jezdnym o zmniejszonej masie i systemie ESP najnowszej generacji wyposażonym w mocne hamulce. W połączeniu z zaletami nowej platformy (niższa masa, skrócony zwis przedni i tylny, obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), zapewnia to nowemu Peugeot 308 SW wręcz wzorcowe, dynamiczne zachowanie na drodze łączące zwrotność, komfort i doskonałe trzymanie się drogi.
Zaawansowane technologicznie systemy wspomagania prowadzenia dostępne w 308 SW wzmacniają poczucie bezpieczeństwa kierowcy: monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego. Jeszcze większy dostęp do mobilnych technologii oraz system Park Assist czy pakiet Driver Sport sprawiają, że jazda Peugeot 308 SW staje się jeszcze bardziej emocjonująca i komfortowa."
A jak Wam podobają się nowości Peugeota?