Nowości od Chevroleta na Salonie Samochodowym w Paryżu
Chevrolet szykuje na Salon Samochodowy w Paryżu mnóstwo nowości. Jedne są ciekawe, inne jedynie kosmetyczne, ale jedno jest pewne - będzie na co popatrzeć. Oprócz nowego modelu Trax, w Paryżu zadebiutuje odświeżony model Spark oraz nowe jednostki napędowe w modelach Orlando i Malibu.
Zaczniemy od sympatycznego Sparka, który doczekał się lekkiej kuracji odmładzającej. Różnice zaczynają się jak zwykle w przedniej części auta. Znajdziemy tu między innymi nowy, podzielony na dwie części grill, który teraz ładnie komponuje się z przeprojektowanym zderzakiem. Warto zwrócić uwagę na nowe klosze lamp oraz światła przeciwmgłowe.
Trzeba przyznać, że przód auta stał się lżejszy i nabrał dynamizmu. W ofercie pojawiły się również nowe 14- i 15-calowe felgi aluminiowe. W tylnej części autka nie widać wielu zmian, z wyjątkiem nowej listwy świateł LED, która teraz wylądowała nieco wyżej - jest zintegrowana ze spojlerem dachowym.
Zmiany wewnętrzne nie są rewolucyjne - dodano nowe elementy dekoracyjne, zaś konsola centralna została lekko zmodyfikowana. Pod maską wersji na rynek europejski znajdziemy te same jednostki napędowe, czyli 1,0-litrowy 68-konny oraz 1,2-litrowy 82-konny silnik benzynowy. Obie jednostki zadowalają się 5 l/100km i emitują po 118 g/km.
Oprócz tego Chevrolet rozwinął ofertę silnikową modelu Orlando o 1,4-litrową turbodoładowaną jednostkę benzynową generującą moc 140 KM oraz 200 Nm momentu obrotowego. Czterocylindrowa jednostka uzupełni ofertę dotychczas oferowanych silników - 1,8 benzyna oraz 2,0-litra Diesel. Nowy silnik w standardzie dostanie system Start/Stop oraz 6-biegową manualną skrzynię biegów. Średnie zużycie paliwa to 6,2 l/100km.
Ponadto na nowy rok modelowy Orlando z 2,0-litrowym silnikiem Diesla dostanie nowy system EPS (Electric Power Steering) oraz system Start/Stop dzięki czemu zużycie paliwa powinno spaść o około 11 procent. Na deser producent proponuje kamerę wsteczną jako dodatek oraz fotel pasażera z możliwością całkowitego złożenia.
Wisienką na torcie będzie nowa jednostka napędowa do modelu Malibu. Będzie to 2,0-litrowy silnik Diesla o mocy 160 KM przy 4000 obr./min z momentem obrotowym o wartości 350 Nm przy 1750 obr./min. Zarówno silnik Diesla, jak i dotychczas oferowana jednostka benzynowa będą oferowane z automatyczną skrzynią biegów.
Źródło: Informacja prasowa Chevrolet