Nowości Fiata we Frankfurcie
Stoisko Fiata na 60. Frankfurckiej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej jest przykładem włoskiego wzornictwa wyrażonego poprzez kolor oraz efekty przestrzenne. W takim wystroju Fiat zaprezentuję bogatą gamę swoich modeli.
<p class="maintext"><strong>Stoisko Fiata na 60. Frankfurckiej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej jest przykładem włoskiego wzornictwa wyrażonego poprzez kolor oraz efekty przestrzenne. W takim wystroju Fiat zaprezentuję bogatą gamę swoich modeli.</strong>
Fiat zaczyna prezentacjęswoich modeli poczynając od tych najnowszych czyli <strong>Nowej Pandy</strong> i <strong>Fiata Idea</strong>.
Pierwszy z nich to nowe supermini, ostatnio zaprezentowane w Lizbonie, drugi zaś jest nowym kompaktowym minivanem, który zadebiutuje w przyszłym miesiącu.
Dwa ważne modele są wyrazem determinacji Fiata, aby utrzymać pozycję lidera na rynku samochodów miejskich, odgrywając jednocześnie czołową rolę w ciągle ewoluującym, nowym sub-segmencie rynku, jakim jest rynek kompaktowych minivanów.
Duch „Nowego Fiata”, który był siłą sprawczą stworzenia obu tych samochodów, jest dość niezwykły – celem, który przyświecał konstruktorom, było umożliwienie marce Fiat potwierdzenia jej dotychczasowych mocnych stron, lecz we współczesnej tonacji. Mowa tu o świetnym wzornictwie samochodów klasy kompakt, które są tu reprezentowane przez Nową Pandę i Fiata Idea, ale również przez nowy szesnastozaworowy silnik 1.3 Multijet oraz Nowego Fiata Punto, następcę udanego modelu, wyprodukowanego w ponad pięciu milionach egzemplarzy. Produkowanie praktycznych i dostępnych dla każdego samochodów o pięknej stylistyce jest tradycyjną misją firmy Fiat. Samochody te są ucieleśnieniem twórczych, inteligentnych projektów, dzięki czemu są zdolne do podniesienia jakości naszego codziennego życia.
Rozpocznijmy od <strong>Nowej Pandy</strong>, którą publiczność może podziwiać w pięciu wersjach o żywych, błyszczących kolorach, z których cztery są napędzane silnikiem 1.2 8v o mocy 60 KM, a jedna - nowym silnik 1.3 Multijet 16v o mocy 70 KM. Stanowi to najbardziej zaawansowaną propozycję na rynku samochodów miejskich: pojazd kompaktowy, lecz mimo to komfortowy i przestrzenny, idealny w ruchu miejskim, ale równie przyjemny w dłuższych podróżach.
Wystawiono również nowy, sportowy samochód terenowy, który reprezentuje najnowszy element w rozwoju rodziny Pandy. Oferta zaprezentowana we Frankfurcie byłaby niekompletna bez <strong>Fiata Idea</strong>. Wystawionych jest pięć wersji tego oryginalnego modelu, reprezentującego nowe podejście do samochodów. Łączy on dwa bardzo różne pojęcia: prowadzenie i wymiary samochodu kompaktowego (ma niecałe cztery metry długości, 1.7 metra wysokości i 1.66 metra wysokości), oraz modułowość i wszechstronność prawdziwego minivana.
<strong>Nowa Panda i Idea prezentowane są w dwóch dużych cylindrach, pokrytych od wewnątrz lustrami, co daje ciekawy efekt kalejdoskopu.</strong>
Tereny stoiska przeznaczone dla dwu niekwestionowanych „gwiazd’ wystawy, są oddzielone przestrzenią zarezerwowaną dla <strong>nowego Punto</strong>. Samochód ten ma silną osobowość, nowatorskie wyposażenie, i wyposażony jest w wyjątkowe modele silników i skrzyń biegów.
Kolejną atrakcję na stoisku Fiata stanowi obszar poświęcony samochodom sportowym, na którym prezentowane są:</p><ul>
<li><strong>Nowy Fiat Barchetta</strong>, ze specjalnym wyposażeniem „Prima Classe”, zaprojektowanym przez Alviero Martini, projektanta słynącego materiałów wykorzystywania skórzanych materiałów i pokrowców. Łącząc wielką włoską tradycję samochodów sportowych materiałów wizją przyszłości, ten oryginalny model uosabia dzisiejsze włoskie wzornictwo i modę.
<li><strong>Punto Abarth Rally</strong>, zwycięzca włoskiego Rajdu Super 1600, razem z Paolo Andreuccim.
<li>Wyposażony w silnik 2.4 20v o mocy 170 KM <strong>Stilo Abarth</strong>, z ręczną, pięciobiegową skrzynią biegów (alternatywa dla tej samej wersji wyposażanej dotychczas w skrzynię biegów Selespeed) oraz wyróżniającym się wyposażeniem. Samochód ten „porusza się” po „drodze” zbudowanej z podświetlonych diod umieszczonych na ścianie stoiska.</ul>
<p class="maintext">Ze świata samochodów sportowych przechodzimy do świata <strong>Fiata Stilo</strong>. Teren poświęcony średniej wielkości modelowi kompakt oraz jego wersji Multi Wagon ma charakter nowoczesny i dynamiczny, podobnie jak i sam model. W świetle jupiterów stoją tu trzy samochody, wszystkie z wyposażeniem serii Dynamic: pięciodrzwiowy, z silnikiem 1.8 16v, trzydrzwiowy z szesnastozaworowym 1.6 16v oraz MultiWagon – kombi z silnikiem 1.9 JTD o mocy 115 KM.
Kolejne produkty firmy można podziwiać na obszarze położonym pomiędzy terenami przeznaczonymi dla samochodów sportowych i Fiata Stilo. Wystawione są tam: <strong>Multipla 1.9 JTD ELX, Fiat Doblò 1.9 JTD Malibù oraz Fiat Seicento Sporting</strong>. Zaraz obok ustawiony jest <strong>Fiat Ulysse</strong>, samochód dla kierowcy pragnącego posiadać wygodny, przestrzenny i wszechstronny minivan z wieloma siedzeniami. Można obejrzeć dwie wersje tego pojazdu: pierwszą, z silnikiem 2.2 JTD i wyposażeniem klasy Emotion i drugą, będąca prototypem „biura na kółkach”, skonstruowanym we współpracy z 3Com i hiszpańską firmą Awa. W tej ostatniej wersji wykorzystano technologią bezprzewodowego dostępu do Internetu (Wi-Fi), umożliwiającą pasażerom korzystanie z szybkiego dostępu do Internetu oraz łączenie się z coraz częściej spotykanymi na stacjach obsługi punktami dostępu do Internetu Wi-Fi.
W systemie tym używane są technologie bezprzewodowego dostępu do Internetu firmy 3Com oraz sprzęt AwAutoPc, który zawiera między innymi ekran Tft (zainstalowany przed tylnymi siedzeniami) i klawiaturę umożliwiającą korzystanie z Internetu, poczty elektronicznej oraz innych funkcji. Możliwy jest zatem dostęp do wszelkich usług teleinformatycznych - od telefonii cyfrowej do wideokonferencji.
Ponadto technologia Wi-Fi zainstalowana w „biurze na kółkach”, jakim jest Fiat Ulysse, umożliwia państwu utworzenie we wnętrzu samochodu małej sieci Lan, przez którą pasażerowie mogą oglądać multimedia, przesyłać i odbierać pliki oraz korzystać z map elektronicznych i wymieniać informacje na temat ruchu drogowego.
Stoisko we Frankfucie prezentuje również osiągnięcia programu Autonomy, uruchomionego przez Grupę Fiat w roku 1995, w celu wyprodukowania samochodów przystosowanych dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Model Stilo Abarth 2.4 automatic wyposażony jest w elektroniczny pierścień gazu – urządzenie, które przemienia pedał gazu w sterownik umieszczony na kierownicy, oraz poziomą dźwignię hamulca umieszczoną obok kierownicy i umożliwiającą ręczne sterowanie hamowaniem. Posiada on również poprzecznie otwierane tylne drzwi, sterowane pilotem, co ułatwia umieszczanie wózka inwalidzkiego pomiędzy przednimi a tylnymi siedzeniami samochodu.
Stoisko Fiata, o powierzchni około 2700 m2 to zatem oryginalne, nowocześnie umeblowane otoczenie, utrzymane w jaskrawych kolorach i pełne lśniącego metalu. Punkty z napojami zostały przygotowane we współpracy z Lavazza i Bacardi, zgodnie z szampańską atmosferą i włoskim wzornictwem charakteryzującymi teren wystawowy. Są tam też duże ekrany LED, na których wyświetlane są filmy podkreślające dynamiczny charakter różnych modeli, oraz pewna liczba stanowisk internetowych, dzięki którym goście mogą odwiedzać strony firmy Fiat i odkrywać modele dostępne w jej ofercie, doświadczając zupełnie nowego podejścia do świata samochodów.</p>
<strong>Źródło: Fiat Auto Poland</strong>