Nowe Toyoty będą bezpieczniejsze
Większa liczba systemów bezpieczeństwa, do tego działająca w szerszym zakresie prędkości - już w przyszłym roku pojawi się nowa generacja systemu Toyota Safety Sense w pierwszych modelach japońskiej marki.
Druga generacja systemu Toyota Safety System będzie miała całkowicie nowy - mniejszy, ale jednocześnie bardziej precyzyjny - moduł sterujący, w skład którego będzie wchodzić kamera oraz czujnik radarowy. Moduł ten będzie montowany w górnej części przedniej szyby.
W udoskonalonej wersji systemu pojawi się m.in. bardziej zaawansowany układ Pre-Collision System (PCS). System ten ma zapobiegać najechaniu na poprzedzający pojazd i to przy prędkościach już od 10 km/h i aż do 180 km/h. Co istotne, system PCS będzie też w stanie wykryć poruszających się jezdnią rowerzystów oraz pieszych, przy czym nie tylko w dzień, ale również nocą. Gdy wykryty zostanie inny pojazd bądź pieszy automatycznie załączają się hamulce. System automatycznego hamowania działa w zakresie prędkości względnej (w odniesieniu do przeszkody) od 10 do 80 km/h.
Nowy będzie również asystent pasa ruchu (Lane Tracing Assist, LTA). Utrzymuje on samochód po środku pasa ruchu za pośrednictwem kontroli układu kierowniczego i aktywnego tempomatu. LTA współpracuje również z udoskonalonym układem ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), który rozpoznaje nie tylko białe i żółte linie na jezdni, ale także pobocza nieoddzielone liniami od głównej drogi. Kiedy kierowca zboczy ze swojego pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu, zostaną uruchomione sygnały ostrzegawcze, a samochód automatycznie powróci na właściwy tor jazdy.
Pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense oferowany jest od 2015 r. W najbardziej rozbudowanej wersji zawiera takie systemy jak wspomniane wyżej PCS i LDA, ale również układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatyczne światła drogowe (AHB). Samochody wyposażone w rozszerzony TSS z czujnikiem radarowym korzystają ponadto z systemu wykrywania pieszych (PD), funkcji powrotu na zadany tor jazdy (SC), rozszerzającej działanie systemu LDA, i aktywnego tempomatu (ACC).
Łącznie na drogi trafiło już ponad 5 milionów egzemplarzy Toyoty wyposażonych w ten pakiet, a na europejskim rynku w tym roku aż 92% sprzedanych Toyot posiadało system Toyota Safety Sense.
Toyota Safety Sense drugiej generacji będzie stopniowo wprowadzany do gamy modelowej Toyoty w Japonii, Europie i Ameryce Północnej od początku 2018 roku.