Nowe Suzuki V-Strom 650 ABS
Od lipca br. Suzuki Motor Corporation wprowadza na rynek europejski nowy motocykl Sports Enduro Tourer „V-Strom 650 ABS”. To następca legendarnego modelu DL650 V-Strom, który podobnie jak jego poprzednik umożliwia czerpanie przyjemności zarówno z codziennej jazdy w warunkach miejskich, jak również wypraw w dłuższe trasy.
Od swojego debiutu w 2003 roku „V-Strom 650” cieszy się dużą popularnością w Europie jako „Sport Enduro Tourer”. W Polsce jest jednym z najlepiej sprzedawanych motocykli Suzuki, który wielu miłośników jednośladów darzy sympatią i uznaniem. W porównaniu z poprzednią wersją nowy V-Strom jest jeszcze bardziej komfortowy, elastyczny i ekonomiczny.
Motocyklowi turyści z pewnością docenią w nowym V-Stromie elastyczny silnik - zwłaszcza w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych oraz aerodynamicznie ukształtowane osłony z regulowaną szybą zapewniającą lepszą ochronę przed wiatrem.Poprawa efektywności spalania zaowocowała spadkiem zużycia paliwa – o 10% w stosunku do poprzedniego modelu.
Nowy V-Strom 650 ABS jest lżejszy od swojego poprzednika o 6 kilogramów. Jest także - w standardzie – wyposażony w nowej generacji układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS). Motocykl ma również jedną z większych w swojej klasie pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 20 litrów.
Dodatkowo na tablicy rozdzielczej u nowego V-Stroma pojawiły się informacje o: pozycji biegu, temperaturze otoczenia i zużyciu paliwa. Model dostępny będzie w trzech wariantach kolorystycznych: białym, czarnym i pomarańczowym.
V-Strom 650 ABS trafi do sprzedaży w naszym kraju w drugiej połowie lipca 2011 roku.
Dane techniczne:
Typ silnika - 4-suwowy, 2-cylindrowy, widlasty V 90°, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa - 645 cm3
Średnica x skok tłoka - 81,0 mm x 62,6 mm
Stopień sprężania - 11,2:1
Moc maksymalna - 68,7 KM przy 8800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 60 Nm przy 6400 obr/min
Układ zasilania - wtrysk paliwa
Rozrusznik - elektryczny
Skrzynia biegów - 6-stopniowa
Długość całkowita - 2290 mm
Szerokość całkowita - 835 mm
Wysokość całkowita - 1405 mm
Rozstaw osi - 1560 mm
Prześwit - 175 mm
Wysokość siedzenia - 835 mm
Masa własna - 214 kg
Zawieszenie przód - Widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe
Zawieszenie tył - Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Hamulce przód / tył - podwójny tarczowy / tarczowy
Opony - Przód: 110/80 R19 M/C 59H, Tył: 150/70 R17 M/C 69H
Zbiornik paliwa - 20,0 L