Nowe silniki BMW TwinPower
Gama turbodoładowanych silników o niewielkiej pojemności i małej liczbie cylindrów rośnie w siłę. 4-, a nawet 3-cylindrowe jednostki napędowe z turbodoładowaniem zapowiedziało właśnie BMW.
Przyszłość swoich małych silników, BMW opiera na technologii TwinPower. Podwójne turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa oraz elektromagnetyczne wtryskiwacze współpracujące z systemem zmiennego sterowania zaworami Valvetronic umożliwią „wyciśnięcie” z małej pojemności dużej mocy i osiągnięcie bardzo niskiego spalania.
Seria silników skonstruowanych z wykorzystaniem techniki TwinPower obejmie zarówno konstrukcje benzynowe, jak i wysokoprężne. Najmniejsze silniki trafią do samochodów Mini oraz nowego modelu BMW, który pozycjonowany będzie poniżej serii 1.
Póki co, najświeższym przedstawicielem jednostek napędowych z technologią TwinPower jest silnik benzynowy zastosowany w BMW X1 xDrive28i. Jego konstruktorom, z 2 litrów pojemności udało się uzyskać 245 KM i 350 Nm oraz zapewnić zużycie paliwa na poziomie 7,9 l/100 km.