Nowe silniki BlueEFFICIENCY w klasie C i E - Mercedes
Wszyscy miłośnicy silników diesla i jednostek hybrydowych nie wierzą w jeszcze niewyczerpany potencjał silników spalinowych. Na szczęście Mercedes-Benz udowadnia, jak wielki potencjał efektywności drzemie jeszcze w konstrukcji silnika spalinowego.
Nowa, najbardziej ekonomiczna Klasa C 180 BlueEFFICIENCY z jednostką benzynową zużywa średnio jedynie 5,8 l/100 km (136 g CO2/km), zaś oszczędna Klasa E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition z motorem wysokoprężnym - zaledwie 4,5 l/100 km (119 g CO2/km).
O postępach, jakich dokonano w dziedzinie wydajności jednostek napędowych, dowodzi historia Klasy C. Od 2000 roku moc wersji C 180 wzrosła o 21 procent, podczas gdy średnie zużycie paliwa spadło o 37 procent. Aktualne wydanie Klasy C jest niemal dwa razy bardziej wydajne od swojego poprzednika.
Dostępna w salonach od marca br. Klasa E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition jest jednym z najbardziej oszczędnych modeli w klasie. Zastosowanie pakietu aerodynamicznego, elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) i opon o niskich oporach toczenia w rozmiarze 205/55 R16 oraz wydłużenie przełożenia głównego pozwoliły na uzyskanie średniego apetytu 4,5 l/100 km i średniej emisji dwutlenku węgla 119 g/km, o 8 proc. niższej niż dotychczas. Klasę E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition napędza 2,1-litrowy turbodiesel o mocy 125 kW (170 KM), połączony z 6-stopniową przekładnią mechaniczną.
Turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra jest teraz dostępny w bazowej wersji Klasy C. Ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,8 l/100 km i emisją dwutlenku węgla równej 136 g/km, model jest o 1 l/100 km oszczędniejszy od poprzednika. Klasa C 180 BlueEFFICIENCY generuje moc 115 kW (156 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, dostępny w szerokim zakresie 1250-4000 obr./min.