Nowe serce pod maską Bentleya Continentala GT
Zaledwie kilka dni po ujawnieniu pierwszych zwiastunów video, Bentley podzielił się z nami pierwszymi materiałami prezentującymi Continentala GT z nowo opracowanym silnikiem V8.
Skonstruowany we współpracy z Audi 4-litrowy motor został sprzężony z podwójnym turbodoładowaniem, systemem odłączającym połowę cylindrów podczas spokojnej jazdy, a także układem start-stop. Jednostkę połączono z nową 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz napędem na wszystkie koła.
Taki zestaw obiecuje, że nowe V8 ma do zaproponowania nie tylko stado koni mechanicznych i niutonometrów, ale także stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. W Continentalu GT osiąga on 510 KM i 660 Nm gwarantując sprint do "setki" w niecałe 5 sekund i prędkość maksymalną na poziomie prawie 300 km/h.
Oficjalnych danych na temat zużycia paliwa nie znamy, ale wiemy, że nowy silnik V8 jest aż o 40 procent oszczędniejszy od dotychczas stosowanego motoru W12. Druga z jednostek używana będzie nadal, jednak już tylko w topowej odmianie.
Aby odróżnić nieco Continentala GT z nowym 8-cylindrowym "sercem", projektanci Bentleya zafundowali jego nadwoziu delikatnie zmodernizowane zderzaki, nieco inne wloty powietrza, końcówki wydechu w kształcie "8-ki", jak też unikalne 20-calowe alufelgi (opcjonalnie 21-calowe).
Continental GT z nową jednostką będzie miał swoją premierę 9 stycznia podczas salonu samochodowego w Detroit. Do sprzedaży trafi zaraz po debiucie.