Nowe propozycje Forda na polskim rynku
We wrześniu br. sprzedaż Forda na rynku polskim wyniosła 1 707 samochodów, zaś udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 6.49%. W trzech kwartałach 2002 roku do klientów trafiło 12 353 nowych pojazdów z logo Forda, dzięki temu udział w rynku kształtuje się na poziomie 5.1 %.
<strong>
We wrześniu br. sprzedaż Forda na rynku polskim wyniosła 1 707 samochodów, zaś udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 6.49%. W trzech kwartałach 2002 roku do klientów trafiło 12 353 nowych pojazdów z logo Forda, dzięki temu udział w rynku kształtuje się na poziomie 5.1 %.</strong>
Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje Ford Focus – w ub. miesiącu do nabywców trafiło 850 egzemplarzy tego modelu. Od początku roku na rynku polskim sprzedano 7 434 Fordów Focus. Tym samym model ten jest najlepiej sprzedającym się samochodem segmentu C w Polsce po pierwszych dziewięciu miesiącach 2002 roku. Na drugim miejscu uplasowała się debiutująca w tym roku Toyota Corolla – 7 429 sztuk, a na kolejnym Opel Astra – 6 481 sztuk.
Ford Mondeo osiągnął najlepszy miesięczny wynik od momentu wprowadzenia tego modelu na rynek. We wrześniu sprzedano 515 nowych Fordów Mondeo, od początku roku do nabywców trafiło 3 321 sztuk tego modelu.
We wrześniu br. miała miejsce polska premiera nowego Forda Fiesta, w ciągu zaledwie 10 dniu sprzedaży do klientów trafiło 95 egzemplarzy najnowszego modelu z rodziny Forda.
Również sprzedaż Forda Transit była na najwyższym od dwóch lat poziomie – 222 egzemplarze.
- Wrzesień jest kolejnym miesiącem, w którym osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Distribution Sp. z o.o. Ford Focus jest najchętniej kupowanym autem segmentu C w Polsce. Coraz więcej klientów przekonuje się do niezaprzeczalnych atutów Forda Mondeo – doskonałych własności jezdnych, komfortu i bezpieczeństwa podróżowania oraz funkcjonalności i przestronności wnętrza. Debiutujący we wrześniu na polskim rynku Ford Fiesta uzupełnia naszą gamę produktów i w chwili obecnej dysponujemy jedną z najatrakcyjniejszych ofert na rynku samochodów osobowych. A już niedługo pojawią się nowe wersje silnikowe w Fordzie Fiesta, Focus i Mondeo – dodał A. Kołodziejczyk.
Wśród nowości przygotowanych przez firmę Ford dla polskich klientów są: nowy silnik o pojemności 1.3 l i mocy 70 KM (Ford Ka), nowy silnik diesla w technologii common rail o pojemności 1.8 l i mocy 100 KM (Ford Focus ), nowy silnik diesla w technologii common rail o pojemności 2.0 l i mocy 115 KM, automatyczna przekładnia Durashift 5-tronic, systemy nawigacji satelitarnej oraz zintegrowane foteliki dziecięce (Ford Mondeo), a także nowe wersje Forda Transit z napędem na tylną oś.
FORD KA
Ford Ka miał swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1996 roku. Jest to model, który był prekursorem nowej szkoły stylistycznej "New Edge" i który zdobył m.in. trzy ważne nagrody w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Wielu właścicieli Forda Ka to osoby, które po raz pierwszy zdecydowały się na zakup samochodu marki Ford, przede wszystkim ze względu na oryginalny styl tego auta - motyw, który należy do niezwykle ważnych czynników wpływających na wybór samochodu w segmencie aut małych. Stylistyka nadwozia pozostaje niezmieniona, jednak pod maską tego autka pojawia się nowy silnik o pojemności 1.3 l i mocy 70 KM. Również kosmetyczne zmiany wprowadzono we wnętrzu Forda Ka – model ten otrzymał nową tablicę przyrządów, w której wykorzystano obok siebie wskaźniki analogowe i wyświetlacze ciekłokrystaliczne, zawierające m.in. obrotomierz, elektroniczny licznik przebiegu oraz lampkę ostrzegawczą niskiego stanu paliwa.
FORD FOCUS
Ford Focus należy do najpopularniejszych samochodów w swojej klasie zarówno w Polsce, jak i w Europie. Jest to także najlepiej sprzedający się samochód osobowy na świecie w latach 2000–2001. Od początku 2002 roku gama silników dostępnych w tym modelu została poszerzona o nowoczesny silnik diesla w technologii common rail o pojemności 1.8l i mocy 115 KM. Obecnie do sprzedaży trafia nowa wersja tego silnika o pojemności 1.8l i mocy 100 KM, która adresowana jest do użytkowników ceniących dynamikę, osiągi i kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa jednostek Ford Duratorq TDCi drugiej generacji.
Nowa odmiana silnika Duratorq TDCi maksymalną moc 100 KM osiąga przy 3,850 obr/min. Dzięki wytwarzaniu bardzo wysokiego ciśnienia doładowania, rzędu do 1,2 bara, maksymalna stabilna wartość momentu obrotowego równa 240 Nm przy 1,750 obr/min jest znacznie wyższa niż 200 Nm osiągane przez silnik TDdi i nieco tylko niższa niż 250 Nm uzyskiwane przez znacznie mocniejszy silnik Duratorq TDCi o mocy 115 KM. Ford Focus napędzany 100-konnym silnikiem TDCi rozwija maksymalną prędkość 185 km/h.
Zgodnie z oficjalnym pomiarem zużycia paliwa w europejskim cyklu testowym Ford Focus z nowym silnikiem będzie uzyskiwać zużycie paliwa na poziomie 7,0 litra/100 km w jeździe miejskiej, 4,2 l/100 km poza miastem. W tych warunkach średnie spalanie wynosi 5,2 l/100 km. Homologacyjna wartość emisji CO2 mierzona dla średniego zużycia paliwa wynosi 138 g/km.
Wprowadzenie do oferty nowej jednostki napędowej Duratorq TDCi o mocy 100 KM daje nabywcom Forda Focus większy wybór silników dieslowskich. Obok znanego już bardzo dynamicznego 115-konnego silnika TDCi w ofercie pozostaje jeszcze jednostka TDdi z bezpośrednim wtryskiem o mocy 90 KM.
Ponadto Ford Focus jest kolejnym samochodem z rodziny Forda, w którym montowane są poduszki powietrzne o dwóch stopniach napełniania (w wersji Ambiente – w standardzie oferowana jest poduszka powietrzna kierowcy, zaś w wersji ComfortX, Trend i Ghia – poduszki powietrzne kierowcy i pasażera).
FORD MONDEO
Ford Mondeo jest najbardziej prestiżowym modelem Forda w Europie. Jego premiera na polskim rynku miała miejsce w styczniu 2001 roku i od samego początku model ten cieszy się ogromną popularnością wśród klientów. Na początku 2002 roku gama wersji oferowanych na polskim rynku została poszerzona o model z nowoczesnym silnikiem diesla w technologii common rail drugiej generacji, o pojemności 2.0l i mocy 130 KM. Obecnie do sprzedaży trafiają wersje z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi z układem wtryskowym common rail o pojemności 2.0l i mocy 115 KM oraz nowoczesną 5-stopniową przekładnią automatyczną Durashift 5-tronic.
Najnowsza 115-konna wersja silnika Duratorq TDCi (85 kW przy 4,000 obr/min) dysponuje imponującym momentem obrotowym, którego maksymalna wartość wynosi 280 Nm przy 1,900 obr/min, co bardzo pozytywnie wpływa na i tak już wysoką jakość prowadzenia tego samochodu. Mimo znacznych wartości mocy i momentu obrotowego, silnik spala niewiele paliwa. Potwierdzają to nie tylko testy wykonywane w europejskim cyklu pomiarowym, ale także pomiary w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
Homologacyjne wartości zużycia paliwa dla Forda Mondeo z silnikiem Duratorq TDCi o mocy 115 KM wynoszą 7,9 l/100 km w cyklu miejskim i 4,5 l/100 km poza miastem. Średnie zużycie kształtuje się w granicach 5.7 l/100 km dla wersji z nadwoziem 4- i 5-drzwiowym i mechaniczną skrzynią biegów. Nominalna emisja CO2 wynosi 152 g/km. Ford Mondeo w tej konfiguracji rozwija prędkość maksymalną 195 km/h.
Osiągi i wartości zużycia paliwa Forda Mondeo w wersji kombi, napędzanego silnikiem Duratorq TDCi o mocy 115 KM, różnią się nieznacznie od przytoczonych powyżej.
Nowa 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Durashift 5-tronic poprawia komfort i jakość prowadzenia modeli z najwyższej półki gamy Forda Mondeo.
Przekładnia Durashift 5-tronic jest oferowana w najbogatszych wyposażeniowo wersjach Forda Mondeo, przy czym może ona współpracować z 24-zaworowym benzynowym silnikiem Duratec V6 o mocy 170 KM, bądź z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi z wtryskiem common rail o pojemności 2.0l i mocy 130 KM.
Przekładnia Durashift 5-tronic jest kolejnym rozwiązaniem podnoszącym dobrze znane walory dynamiczne i jakość prowadzenia Forda Mondeo. Charakteryzuje się ona elastycznością i wysoką wytrzymałością, dzięki czemu może doskonale przenosić wysokie wartości momentu obrotowego, bez niekorzystnych efektów ubocznych w postaci wzrostu zużycia paliwa. Jej parametry użytkowe powinny przekonać do siebie nawet tych kierowców, którzy zawsze mówili, że nigdy nie kupią samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Nad prawidłową pracą przekładni Durashift 5-tronic czuwa zespół sterujący ATCU (Automatic Transmission Control Unit) najnowszej generacji. Elektroniczny układ sterujący zapewnia nie tylko znacznie większą precyzję włączania poszczególnych biegów oraz cichą i efektywną pracę, ale także pozwala na dostosowanie pracy skrzyni przekładniowej do stylu jazdy kierowcy oraz do zmieniających się warunków na drodze.
Przekładnia Durashift 5-tronic "myśli" niczym mechaniczna skrzynia biegów. Przewiduje bowiem, co zrobiłby w danej sytuacji dobry kierowca mający do dyspozycji skrzynię z ręczną zmianą biegów. Układ sterujący daje możliwość wybierania jednego z 11 różnych trybów pracy i tym samym dostosowania parametrów pracy przekładni do warunków jazdy i wymagań kierującego.
Ponadto wśród opcji dostępnych na życzenie klienta wprowadzono systemy nawigacji satelitarnej - VNR9000 i Ford Travel Pilot - oraz zintegrowane foteliki dziecięce.
FORD TRANSIT
Kilka tygodni temu na polskim rynku pojawił się Ford Transit napędzany najnowszym silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi w technologii common rail o pojemności 2.0 l i mocy 125 KM. Silnik ten dostępny jest w Fordzie Transit z napędem na przednią oś.
Obecnie do sprzedaży wprowadzane są nowe wersje Forda Transit z napędem na tylną oś – 17-miejscowy bus oraz van Jumbo 430EL, oba na bliźniaczych kołach.
Długość całkowita wynosi 6 356 mm, zaś długość przedziału pasażerskiego/ładunkowego – 4 107 mm (dla obu wersji). Modele te dostępne są z turbodoładowanymi silnikami diesla TD o pojemności 2.4 l i mocy 90 KM i 125 KM. Wyposażenie standardowe obejmuje poduszkę powietrzną kierowcy, ABS, tachograf, ponadto dla 17-miejscowego vana przyciemniane szyby tylnego przedziału pasażerskiego oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich podróżujących. Ładowność vana Jumbo 430EL wynosi 2 200 kg.
- Sukcesy Forda w Polsce w bieżącym roku są potwierdzeniem, że trzyletni plan odbudowy pozycji Forda w Polsce jest dobrze dopasowany do realiów polskiego rynku, a zaproponowane przez nas produkty cieszą się uznaniem i popularnością wśród naszych klientów – powiedział Adam Kołodziejczyk, Dyrektor Generalny Ford Distribution Sp. z o.o. Jestem przekonany, że wraz z rozszerzaniem gamy produktów oraz wprowadzaniem nowych rozwiązań technologicznych do oferownych już modeli jeszcze lepiej dopasujemy naszą ofertę do wymagań klientów i umocnimy naszą pozycję na polskim rynku – dodał A. Kołodziejczyk.
<strong>Źródło: Ford Distribution</strong>