Nowe Porsche RS Spyder na sezon 2007
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, zaprezentowała na Paryskim Salonie Samochodowym „Mundial de l’Automobile” po raz pierwszy publicznie nowe Porsche RS Spyder.
<b>Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, zaprezentowała na Paryskim Salonie Samochodowym „Mundial de l’Automobile" po raz pierwszy publicznie nowe Porsche RS Spyder. </b><br />
<p class="maintext">Ten zaprojektowany w Weissach samochód wyścigowy jest ewolucją sportowego prototypu, którym amerykański zespół Penske-Motorsports zdąża aktualnie po zwycięstwo w American Le Mans Series (ALMS). W przyszłym roku nowy RS Spyder będzie startował
w wyścigach na całym świecie, wystawiany przez różne zespoły prywatne.</p>
<p class="maintext">Porsche zaprojektowało i skonstruowało otwartego RS Spydera zgodnie
z wymaganiami regulaminu francuskiego Automobile Club de’l Ouest (A.C.O.) dla klasy samochodów o nazwie Le Mans Prototyp 2 (LMP2). Dlatego ten samochód sportowy może startować między innymi w American Le Mans Series (ALSM), europejskiej Le Mans Series (LMS) oraz w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Wybierając tę kategorię samochodów A.C.O, Porsche będzie konkurowało ze współzawodnikami na wysokim poziomie technicznym, a jednocześnie ograniczy koszty uwzględniając przyszłe starty zespołów prywatnych na RS Spyderze. </p>
<p class="maintext">Skonstruowany w Porsche specjalnie do zastosowania na długich dystansach silnik wyścigowy V8 o kącie rozchylenia cylindrów 90 stopni, z wymaganym przez regulamin ogranicznikiem ilości powietrza będzie uzyskiwał w 2007 roku z pojemności skokowej 3,4 litra moc 503 KM (370 kW) przy 10.300 obrotach wału korbowego na minutę, co oznacza wzrost w porównaniu
z poprzednikiem o 23 KM. Także ciężar odpowiada regulaminowi A.C.O: nowy RS Spyder waży dokładnie 775 kilogramów. </p>