Nowe Porsche Cayenne GTS z mniejszym silnikiem V6
Porsche stara się ciągle utrzymywać swoją ofertę w świeżości, dlatego też co jakiś czas prezentuje odświeżone wersje swoich aut. Tym razem na Salonie Samochodowym w Los Angeles zadebiutuje Porsche Cayenne GTS z nieco mniejszą jednostką V6.
Niestety ekologia powoli, acz systematycznie wygrywa wymuszając na producentach niekiedy drastyczne kroki. Podobnie jest z Porsche Cayenne GTS, który zamiast dużego wolnossącego silnika 4.8 V8 otrzymało najnowszą jednostkę dostępną w ofercie, czyli podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3.6 litra. Ta sama jednostka napędza odmianę Cayenne S, choć w tym przypadku jest nieco więcej mocy.
A dokładniej 20 KM oraz 50 Nm więcej, czyli dokładnie 440 KM oraz 600 Nm momentu obrotowego. Warto również wspomnieć o tym, że nowa jednostka jest również mocniejsza od odchodzącej V8-mki, która generowała o 20 KM oraz 85 Nm momentu obrotowego mniej spalając przy tym około litr paliwa na 100 km więcej. No cóż, jak widać liczby są najważniejsze.
Nowe Porsche Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekunyd, lub 5,1 jeśli kierowca dokupi pakiet Sport Chrono. Prędkość maksymalna to 262 km/h. Inne nowości? Nowy układ wydechowy, któy zdaniem producenta posiada bardziej "mięsisty" gang, zmodyfikowane zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM), zmniejszony o 24 mm prześwit oraz większe hamulce o średnicy 390 mm z przodu oraz 359 mm z tyłu.
Na zewnątrz mamy typowe dla tej serii dodatki, czyli większe wloty powietrza, liczne nakładki i dodatki aerodynamiczne, zmodyfikowane listwy progowe, poszerzone nadkola, które kryją 20-calowe felgi czy też cztery końcówki układu wydechowego. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele obszyte Alcantarą, ten sam materiał wylądował również na kierownicy, drążku zmiany biegów itp. Cena? W Niemczech Porsche Cayenne GTS kupimy za co najmniej 98 152 euro.