Nowe Porsche 911 na rynku przez 14 lat?
Oferta dotychczasowej generacji Porsche 911 obfitowała w odmiany nadwoziowe i silnikowe, dzięki czemu była dopasowana do klientów o różnych potrzebach i odmiennej zasobności portfela. Wszystko wskazuje na to, że również najnowsza "911-ka" dostępna będzie z szerokim wachlarzem karoserii i układów napędowych.
Na zakończonym w niedziele salonie samochodowym we Frankfurcie zadebiutowały dwie pierwsze odmiany nowego Porsche – Carrera i Carrera S (obie w nadwoziu Coupe). O nadchodzących wersjach poinformował w swoim najnowszym raporcie brytyjski magazyn Car.
Według carmagazine.co.uk, jeszcze w tym roku na świat przyjdzie kolejna odsłona 911 Cabrio, w której o możliwość jazdy pod gołym niebem zadba otwierany, półsztywny dach. Około rok później, bo w grudniu 2012, ofertę wzbogacić mają odmiany Carrera 4 i Carrera 4S wyposażone – jak sama nazwa wskazuje – w napęd na cztery koła.
Rok 2013 przynieść ma jedną z najciekawszych wersji najnowszego Porsche – chodzi o odmianę Turbo napędzaną najprawdopodobniej 3,8-litrowym silnikiem typu bokser, który gwarantować ma świetne osiągi (520 KM mocy), a jednocześnie rozsądne spalanie. Na przełomie lat 2013 i 2014 pojawić ma się karoseria typu Targa ze zdejmowanym panelem dachowym.
Wszystko wskazuje na to, że do gamy napędowej „911-ki” o kodzie wewnętrznym 991 zawita także odmiana hybrydowa. W wersji tej potężny silnik benzynowy miałby być wspomagany niezbyt mocną jednostką elektryczną, a cały układ miałby współpracować z systemem Start-Stop oraz technologią odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania.
W swoim raporcie na temat nowego Porsche, portal Car wspomniał też, że najnowsze wcielenie 911 dostępne będzie na rynku w dwóch 7-letnich cyklach. Oznaczałoby to, że kolejną generację niemieckiego superauta zobaczymy dopiero w 2024 roku.