Nowe Porsche 911 - koniec wolnossących silników?
Po wprowadzeniu systemu chłodzenia jednostki napędowej cieczą oraz zastąpieniu hydraulicznego wspomagania kierownicy układem elektrycznym, Porsche już wkrótce wykona kolejny ruch, który może zrazić motoryzacyjnych ortodoksów.
Producent z Zuffenhausen prowadzi obecnie testy odświeżonej, poliftingowej wersji 911 generacji 991.2. Niemiecki Auto Bild wszedł w posiadanie pierwszych, podobno oficjalnie potwierdzonych informacji, dotyczących poważnych zmian w nowych modelach Carrera i Carrera S.
Do tej pory Porsche Carrera napędzane było wolnossącą, sześciocylindrową jednostką o pojemności 3,4 l. Carrera S wyposażona była w kolei w silnik o pojemności 3,8 l.
Wraz z faceliftingiem Porsche wprowadzi do 911 zupełnie nową, turbodoładowaną, sześciocylindrową jednostkę o pojemności 3,0 l. W zależności od wersji będzie ona produkowała kolejno 370 i 420 KM, co oznacza wzrost mocy o 20 KM w stosunku do wolnossących silników.
Do tego dojdzie 500 Nm momentu obrotowego w Porsche Carrera S, czyli aż o 60 Nm więcej niż obecnie. Teoretycznie powinno to przyczynić się do zmniejszenia spalania i emisji CO2, a także w przypadku skrzyni PDK, nowa jednostka pozwoli skrócić czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h z 4,4 s do 4,3 s w modelu Carrera z pakietem Sport Chrono i do 4 s w wersji Carrera S.
Więcej informacji poznamy bliżej premiery auta, która odbędzie się na targach we Frankfurcie.