Nowe Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet
Nowe Porsche 911 Carrera 48 Cabriolet zapewnia kierowcy nie tylko przyjemność ze sportowej jazdy. Do niezwykłej dynamiki, podkreślonej optycznie błotnikami szerszymi o 60 mm niż w modelu 911 Carrera, dołącza niezwykłe uczucie jazdy kabrioletem.
<strong>Nowe Porsche 911 Carrera 48 Cabriolet zapewnia kierowcy nie tylko przyjemność ze sportowej jazdy. Do niezwykłej dynamiki, podkreślonej optycznie błotnikami szerszymi o 60 mm niż w modelu 911 Carrera, dołącza niezwykłe uczucie jazdy kabrioletem. </strong>
Porsche 911 Carrera 48 Cabriolet wyposażone jest w sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,6 litra i mocy 235 kW (320 KM), sześciobiegową manualną skrzynię biegów, napęd na wszystkie koła oraz w obniżone o 10 mm, w porównaniu z modelem coupe, podwozie. Dostosowane specjalnie do nadwozia typu kabriolet elementy napędu i podwozia gwarantują sportową i bezpieczną jazdę nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Przy zamkniętym dachu prędkość maksymalna Carrera 48 Cabriolet wynosi tyle samo, co w wersji Coupe - 280 km/h. Na przyspieszenie od O do 100 km/h kabriolet, ze względu na zwiększony o 70 kg ciężar, potrzebuje 5,3 sekundy, czyli o dwie dziesiąte sekundy więcej niż Coupe.
<strong>Sportowy charakter, wysokie bezpieczeństwo </strong>
Jedną z charakterystycznych cech wspólnych modelu Coupe i Cabrioletu jest naturalnie przyjemność z jazdy, której nie da się wyrazić w liczbach. Obniżone podwozie, szeroki rozstaw kół i napęd na wszystkie koła pozwalają na osiągnięcie takich dynamicznych właściwości jezdnych, które są wyraźnie odczuwalne zarówno podczas jazdy na wprost, jak i na zakrętach. Odpowiednią rezerwę bezpieczeństwa gwarantuje montowany seryjnie system stabilności toru jazdy "Porsche 8tability Management" (P8M), który w połączeniu z napędem na wszystkie koła zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdu nawet w wyjątkowo trudnych warunkach.
Po otwarciu dachu przyjemność, której źródłem jest sportowa jazda, wyraźnie wzrasta. Tylko 20 sekund potrzebne jest na odblokowanie, złożenie i ukrycie pod specjalną pokrywą składanego dachu. W pełni automatyczny dach można zamykać i otwierać także podczas jazdy - do prędkości 50 km - wystarczy wcisnąć jeden przycisk.
<strong>Niebezpieczeństwo podczas ewentualnego dachowania</strong>
minimalizowane jest we wszystkich kabrioletach Porsche serii 911 przez dwa pałąki umieszczone w sposób nie rzucający się w oczy za tylnymi siedzeniami. W momencie zarejestrowania niebezpieczeństwa dachowania przez czujnik pochylenia, wysyłany jest sygnał powodujący wysunięcie się pałąków.
Na życzenie samochód jest dostępny także z Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Tarcze hamulcowe z kompozytów ceramicznych ważą o 50 procent mniej niż metalowe tarcze hamulcowe. W połączeniu z całkowicie nową okładziną hamulcową wytwarzają one natychmiast bardzo duże, a co najważniejsze - stałe tarcie przy hamowaniu.
<strong>Najsztywniejsze nadwozie wśród wszystkich kabrioletów 911 </strong>
Nadwozie 911 Carrera 48 Cabriolet bazuje na nadwoziu wersji Coupe. Istotnymi zmianami są specjalne wzmocnienia, zastępujące stabilizujące działanie blaszanego dachu. Nadwozie otrzymało wzmocnienia w progach z blach o podwójnej grubości, dodatkowe punkty węzłowe oraz wzmocnienia za słupkiem B. Dla uzyskania możliwie największej sztywności, konstruktorzy zastosowali po raz pierwszy w samochodzie Porsche do wzmocnień za środkowym słupkiem wysokowytrzymałą stal DP600, łączoną zarówno poprzez spawanie, jak i klejenie. Zgrzewanie punktowe z klejeniem, dzięki wzmacniającemu działaniu kleju, zwiększa zdolność pochłaniania energii podczas zderzenia. Dzięki wprowadzonym zmianom nadwozie Carrera 48 Cabriolet jest najsztywniejsze wśród wszystkich kabrioletów 911.
Nowa konstrukcja pokrywy tylnej i pokrywy składanego dachu
Od tyłu Carrera 48 Cabriolet różni się od innych otwartych modeli 911 nie tylko szerszymi błotnikami, lecz także całkowicie nową tylną pokrywą, wykonaną - jak w Coupe - z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym. Dotychczas w kształcie litery U, teraz obejmuje wysuwany spojler ze wszystkich stron. Oznacza to, iż pojawił się wąski pasek powyżej spojlera. 8am spojler oraz charakterystyczny dla 911 Carrera 48 pasek świateł między tylnymi światłami zostały przejęte z wersji Coupe bez zmian. Kolejną nowością jest pokrywa składanego dachu, na której zamontowano charakterystyczne dla 911 Carrera 48 trzecie światło stop.
Aerodynamika na poziomie Coupe
Maksymalna prędkość 280 km/h jest wyraźnym dowodem doskonałej aerodynamiki kabrioletu 911 Carrera 48, który z zamkniętym dachem osiąga taką samą prędkość jak model Coupe. Wprawdzie struktura tkaniny składanego dachu wpływa nieznacznie na współczynnik oporu powietrza, lecz różnica ta jest prawie niemierzalna. Oba warianty Carrera 48 uzyskały w kanale aerodynamicznym taką samą wartość
Gw = 0,30.
<strong>Układ hamulcowy na najwyższym poziomie </strong>
Nowe Porsche 911 Carrera 48 Cabriolet ze swoim układem hamulcowym pochodzącym z Turbo osiąga doskonałą skuteczność hamowania. W porównaniu z pozostałymi modelami Carrera na przedniej i tylnej osi zamontowano większe i wzmocnione czterotłoczkowe zaciski hamulcowe. Naturalnie także wentylowane tarcze hamulcowe są większe. Na przedniej osi ich średnica wynosi 330 mm, a szerokość 34 mm. Na tylnej osi zamontowano tarcze hamulcowe o identycznej średnicy, lecz szerokości zredukowanej do 28 mm. Dzięki temu uzyskano wyjątkową skuteczność hamowania także w ekstremalnych warunkach.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>