Nowe Porsche 911 Cabrio na targach w Poznaniu
Zbliżające się targi Poznań Motor Show będą miejscem wielu polskich premier. Na stoisku marki Porsche z całą pewnością największą uwagę zwiedzających będzie przykuwać nowe Porsche 911 Cabrio, które zaledwie przed dwoma miesiącami zostało po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane.
Najnowsze Porsche 911 (992) w odmianie kabriolet stylistycznie naturalnie jest dość wierną kopią wersji Coupe, jednak zachowuje także typowe elementy dla modeli Porsche z otwieranym dachem.
W pełni automatycznie sterowany miękki dach ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem” poszycia przy wysokiej prędkości. Miękki dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.
Na początku nowy kabriolet Porsche będzie oferowany w odmianie Carrera S oraz Carrera 4S. Do ich napędu wykorzystana zostanie znana z odmiany coupe trzylitrowa jednostka o mocy 450 KM i maksymalnym momencie 530 Nm, który jest osiągany przy 2300 obr/min. Napęd na koła tylnej osi w przypadku wersji Carrera S i na wszystkie koła w Carrera 4S trafia za pośrednictwem 8-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni. Carrera S jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,9 s, a Carrera 4S w 3,8 s. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono te rekordowe wyniki można jeszcze poprawić o 0,2 s. Maksymalne prędkości wynoszą odpowiednio 306 i 304 km/h.
W Poznaniu Porsche zaprezentuje także pięć egzemplarzy Porsche 992 (najnowszej, ósmej generacji flagowego modelu 911) w odmianie Coupe. Z kolei w strefie mobilności będzie można zobaczyć prototyp auta, które w tym roku będzie się ścigać w serii wyścigów Formuły E.
Jak zwykle w Poznaniu nie zabraknie wersji specjalnych oraz aut klasycznych. Oba światy łączą się w dwóch modelach Porsche 935 – jednym klasycznym z lat 70., znanym m.in. z triumfu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, oraz drugim współczesnym, opartym na GT2 RS hołdzie dla legendy sprzed 40 lat.
Warto też zwrócić uwagę na dwa auta zaprojektowane dla miłośników wyścigów – Porsche 911 GT2 RS Clubsport oraz 718 Cayman GT4 Clubsport, a także na klasyczne, pięknie odrestaurowane Porsche 911 F-model z 1968 r.