Nowe odmiany hybrydowych BMW. Silniki benzynowe praktycznie niepotrzebne
Elektromobilność będzie jednym z czterech głównych obszarów, na którym zamierza się skupić koncern BMW w najbliższej przyszłości. Zbliżająca się wystawa w Genewie będzie tego potwierdzeniem, gdyż na stoisku bawarskiej marki będziemy mogli zobaczyć trzy nowe odsłony hybrydowych modeli BMW.
Miniony rok był udany dla BMW, jeśli chodzi o sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów. Niemiecki koncern sprzedał na całym świecie ponad 140 tys. samochodów elektrycznych bądź hybryd plug-in. Lepszego wyniku w tym segmencie rynku nie osiągnął żaden inny europejski producent. Jednak BMW nie zamierza spoczywać na laurach. Poprzez poszerzenie swojej oferty modeli z napędem elektrycznym bądź hybrydowym niemiecki koncern chce w tym roku przekroczyć barierę pół miliona sprzedanych aut z ekologicznym napędem.
W Genewie gwiazdą stoiska BMW może być odświeżona wersja Serii 7, która po raz pierwszy zostanie oficjalnie zaprezentowana szerokiej publiczności. Wśród wystawionych egzemplarzy tej luksusowej limuzyny nie zabraknie także jej hybrydowej odmiany BMW serii 7 Plug-in-Hybrids. Ten wariant silnikowy do długiej listy rozwiązań, które mają zagwarantować podróż z najwyższym komfortem, doda jeszcze możliwość jazdy w absolutnej ciszy w trybie elektrycznym. Sercem układu hybrydowego nowej serii 7 będzie 6-cylindrowy silnik, który wraz z jednostką elektryczną dostarczy 394 KM. Zmodyfikowane baterie pozwoliły nieznacznie zwiększyć maksymalny zasięg auta w trybie bezemisyjnym (z 54 do 58 km). Hybrydowa "siódemka" będzie dostępna w wersji standardowej 745e, a także wersji wydłużonej 745Le. W tym drugim przypadku nabywca będzie mógł wybrać także opcję z napędem na obie osie (745Le xDrive). Dzięki elektrycznemu silnikowi średnie spalanie tej wersji silnikowej będzie się wahać od 2,1 do 2,6 l/100 km.
Druga generacja hybrydowego BMW X5 także będzie miała pod maską silnik sześciocylindrowy, który we współpracy z jednostką elektryczną zapewni identyczny poziom mocy jak we flagowej limuzynie. Dostępne od sierpnia BMW X5 xDrive45e będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 5,6 s, zużywając przy tym średnio 2,1 l/100 km. Imponująco wygląda maksymalny zasięg w trybie elektrycznym tego wariantu BMW X5. 80 km pozwoli zdecydowanej większości osób korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego na co dzień.
Trzecim hybrydowym modelem na stoisku BMW w Genewie będzie Seria 3. BMW 330e Sedan ma pod maską 4-cylindrowy silnik benzynowy, który razem z motorem elektrycznym generuje 252 KM, które mogą być chwilowo powiększono o 41 KM dzięki funkcji XtraBoost. To wystarczające liczby, by hybrydowa "trójka" mogła się rozpędzić do pierwszej setki w sześć sekund. Jeśli zaś chodzi o zasięg na silniku elektrycznym, to w najnowszej generacji modelu wyniesie on 60 km, a więc o ok. 50% więcej niż w poprzedniku, co przełoży się na średnie spalanie w wysokości zaledwie 1,7 l/100 km. BMW 330e Sedan do sprzedaży trafi w lipcu br.