Nowe modele Porsche: Boxster i Boxster S
Dwaj mocarze o niewielkich potrzebach
Porsche Boxster umacnia swoją pozycje jako wzór do naśladowania wśród dwuosobowych, otwartych samochodów sportowych. Od samego początku ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem by3 zawodnikiem wagi lekkiej o wielkiej sile i niewielkich potrzebach. Jego druga generacja jest jeszcze lepsza pod wzgledem dynamiki i jeszcze mniej wymagająca pod wzgledem ilości potrzebnego paliwa. Zmiana generacji dotyczy przede wszystkim ca3kowicie nowych sześciocylindrowych silników typu bokser o pojemności 2,9 litra w modelu Boxster i 3,4 litra w modelu Boxster S. Nale?ą one do tej samej rodziny, co niezwykle efektywne silniki wprowadzone niedawno do serii 911-tek. Nowa podstawowa jednostka napedowa osiąga teraz moc 255 KM (188 kW) przy 6.400 obr./min, czyli o dziesiea KM wiecej, ni? poprzedni model o pojemności 2,7 litra.
Sześciocylindrowy silnik w modelu Boxster S dzieki bezpośredniemu wtryskowi benzyny ma o 15 KM wiekszą moc ni? dotychczas, czyli 310 KM (228 kW) przy 6.400 obr./min. Oba roadstery mogą poszczycia sie zatem doskona3ym jednostkowym obcią?eniem mocy: ka?dy KM Boxstera wprawia w ruch tylko 5,2 kilograma, w Boxsterze S na jednego KM przypada 4,4 kilograma. Dla kierowcy oznacza to maksymalną dynamike przy minimalnym zu?yciu paliwa. Przede wszystkim dzieki - równie? nowej - dwusprzeg3owej przek3adni PDK. Z tą skrzynią biegów Boxster S przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy, a Boxster w 5,8 sekundy. Mimo tak doskona3ych osiągów oba te dwuosobowe samochody sportowe spalają jeszcze mniej paliwa na 100 kilometrów, ni? dotychczas: Boxster - 8,9 litra, Boxster S – 9,2 litra (wg EU4), w obu przypadkach z PDK. Silniki te spe3niają ponadto surowe wymagania norm emisji spalin EU5 i ULEV.
Źród3o: Kulczyk Tradex