Nowe Mini na 5 gwiazdek
Test zderzeniowy wersji europejskiej.
<strong>
Test zderzeniowy wersji europejskiej.
</strong><br/>
<p class=maintext>
Nowe Mini okazało się bezpieczniejsze od swojego poprzednika zdobywając 33 na 37 możliwych punktów w teście zderzeniowym – podało niemieckie ADAC. Oznacza 5 gwiazdek za ochronę dorosłych, czyli tyle ile uzyskała wersja z kierownicą po prawej stronie w teście EuroNCAP. To o tyle ważne, że prawo- i lewostronne wersje samochodów mogą się znacznie różnić. Na pochwałę zasługuje system powiadamiania o niezapiętych pasach dotyczący wszystkich czterech siedzeń.
</p><p class=maintext>
Ochrona dzieci nie jest optymalna – tylko 3 gwiazdki. Przy zderzeniu bocznym dziecko siedzące po tej stronie co miała miejsce kolizja, mocno uderzyło głową o bok samochodu. Oznacza to zwiększone ryzyko obrażeń. Skrytykowano także oznaczenia wyłączania airbaga dla fotelików montowanych tyłem do kierunku jazdy jako niejednoznaczne.
</p><p class=maintext>
Wyraźnie poprawiono ochronę pieszych. W porównaniu z poprzednikiem nowe Mini otrzymało 14 zamiast 8 punktów i 2 gwiazdki. Nie udało się jednak rozwiązać problemów w obszarze zderzaka i przedniej maski (w dalszym ciągu stanowią zagrożenie dla pieszych).
</p>
<p class="maintext">
<strong>Szczegóły testu:</strong><br/>
<a href="/euroncap/Mini_Mini_2007.html" class="blred">Nowe Mini</a>.
</p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: (rb), ADAC</strong></p>