Nowe kompaktowe BMW w pełnej okazałości
BMW z szybkością światła zareagowało na przeciek oficjalnych materiałów na temat nowej serii 1. Tuż po przedostaniu się do Internetu pierwszych szczegółów i zdjęć oficjalnie opublikowało kompletny zestaw informacji i pełnowymiarowych fotografii.
Choć nowa „jedynka” (o kodzie fabrycznym F20) oferowana będzie z szeroką gamą wersji nadwoziowych do wyboru, BMW ujawniło jak na razie jedynie podstawową odmianę, czyli 5-drzwiowego hatchbacka. Wariant ten mierzy 4324 mm długości, 1765 mm szerokości i 1421 mm wysokości.
Pod względem stylistycznym najnowsza seria 1 jest ewolucją poprzedniego, obecnie sprzedawanego modelu. Widać to zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu. Te ostatnie oprócz odświeżonego designu oferuje lepsze niż dotychczas materiały wykończeniowe, więcej multimedialnych gadżetów, jak i większą ilość miejsca dla podróżnych i na bagaże (kufer ma 360 litrów pojemności).
Auto pojawi się w salonach sprzedaży jesienią, tuż po swojej premierze na tegorocznym Frankfurt Motor Show. Kompaktowe BMW oferowane będzie z dwiema przekładniami do wyboru – 6-stopniowym „manualem” i 8-biegowym „automatem”. Do palety silnikowej trafi natomiast pięć wersji:
118i z 4-cylindrowym, rzędowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym o następujących parametrach:
- pojemność: 1598 cm³,
- moc maksymalna: 170 KM przy 4800 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-4500 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 sekundy,
- prędkość maksymalna: 225 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km,
- emisja CO²: 134-137 g/km.
116i z 4-cylindrowym, rzędowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym o następujących parametrach:
- pojemność: 1598 cm³,
- moc maksymalna: 136 KM przy 4400 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 220 Nm przy 1350-4300 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 sekundy,
- prędkość maksymalna: 210 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 5,5-5,7 l/100 km,
- emisja CO²: 129-132 g/km.
120d z 4-cylindrowym, rzędowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o następujących parametrach:
- pojemność: 1955 cm³,
- moc maksymalna: 184 KM przy 4000 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-2750 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 sekundy,
- prędkość maksymalna: 228 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 4,5-4,6 l/100 km,
- emisja CO²: 119-122 g/km.
118d z 4-cylindrowym, rzędowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o następujących parametrach:
- pojemność: 1955 cm³,
- moc maksymalna: 143 KM przy 4000 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 sekundy,
- prędkość maksymalna: 212 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 4,4-4,5 l/100 km,
- emisja CO²: 115-118 g/km.
116d z 4-cylindrowym, rzędowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o następujących parametrach:
- pojemność: 1955 cm³,
- moc maksymalna: 116 KM przy 4000 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 1750-2500 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 sekundy,
- prędkość maksymalna: 200 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 l/100 km,
- emisja CO²: 114-117 g/km.
Więcej zdjęć nowego BMW serii 1 w galerii modelu 118i oraz galerii modelu 120d.