Nowe Gran Turismo BMW - już nie seria 5, a seria 6
BMW porządkuje gamę i nazewnictwo swoich noweli. W efekcie tych zmian nowe Gran Turismo klasy wyższej średniej nie będzie już przyporządkowane do serii 5, a do nieco bardziej ekskluzywnej serii 6. Poza tym bawarskie GT będzie się odznaczać typowymi cechami - przestronnym, komfortowym i luksusowo wykończonym wnętrzem, elegancką stylistyką oraz nowoczesnymi systemami wspierającymi podczas jazdy kierowcę.
BMW seria 6 Gran Turismo oficjalnie zostanie zaprezentowane we wrześniu podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, ale już teraz Niemcy zdecydowali się odkryć wszystkie karty na temat tego modelu. W porównaniu do serii 5 GT nowy model będzie lżejszy o ok. 150 kg - to efekt zastosowania większej ilości elementów z aluminium oraz wysokowytrzymałej stali. Wraz z dopracowymi właściwościami aerodynamicznymi pozwoliło to uzyskać lepsze osiągi i niższe wyniki spalania. Przykładowo wersja 630i GT będzie przyspieszać do 100 km/h o 0,7 s szybciej niż jej poprzednik, a warianty 640i GT oraz 630d GT będą zużywać o ok. 15 proc. mniej paliwa. W porównaniu do "piątki" nowe GT jest o 87 mm dłuższe (5091 mm) i jednocześnie o 21 mm niższe (1538 mm), co zapewnia bardziej dynamiczne proporcje. Powyższe zmiany pozwoliły również zredukować współczynnik oporu powietrza z 0,29 do 0,25.
Wnętrze serii 6 GT zostało zaprojektowane z jednej strony, by zapewnić największą ilość miejsca pasażerom, z drugiej zaś zostało zoptymalizowane pod kątem potrzeb kierowcy. Tak, by długa podróż była przyjemnością dla wszystkich jej uczestników. Wyżej zamocowane fotele zapewniają dobrą widoczność otoczenia, zegary oraz osługa wszystkich urządzeń są niezwykle ergonomiczne. Nie brak także poczucia luksusu, dbają o to wysokiej jakości materiały oraz wysoki poziom ich wykończenia.
Zmiany wymiarów zewnętrznych pozwoliły wygospodarować więcej miejsca na bagaże. Część bagażowa pomieści standardowo 610 litrów, tj. o 110 l więcej niż w mniejszym poprzedniku. Dzielone w stosunku 40:20:40 oparcia tylnych siedzeń pozwolą na różnoraką aranżację wnętrze. Po złożeniu wszystkich siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1800 l.
Gama silnikowa w momencie debiutu rynkowego BMW serii 6 Gran Turismo będzie się składać z trzech jednostek napędowych, które będą współpracować w standardzie z 8-stopniową przekładnią automatyczną.
Podstawowa jednostka benzynowa o pojemności dwóch litrów (630i) rozwija moc 258 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Sprint do setki tej odmiany silnikowej trwa 6,3 s, a średnie spalanie oscyluje w granicach 6,2-6,6 l/100 km.
Najmocniejszy wariant benzynowy ma pod maską trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 340 KM i maksymalnym momencie 450 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h w tej wersji trwa 5,4 s, a w wersji z napędem na wszystkie koła 5,3 s. Średnie spalanie waha się od 7,0 w wersji z napędem na tył do 8,0 w wariancie xDrive.
I wreszcie jedyny w ofercie silnik wysokoprężny to trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 265 KM i maksymalnym momencie 620 Nm. Pierwszą setkę w tej odmianie można uzyskać po 6,1 s, a w odmianie 4x4 po sześciu sekundach. Spalanie wynosi od 4,9 do 5,9 l/100 km.