Nowe BMW X5 intensywnie testowane
Intensywne testy drogowe w klimacie polarnym w Szwecji, na gorących pustyniach w USA i piaszczystych drogach w RPA. Nowa, czwarta generacja BMW X5 sprawdzana jest w różnych warunkach pogodowych, by nie zawieść swoich przyszłych właścicieli. Oficjalna premiera nowego SUV-a bawarskiej marki będzie miała miejsce najprawdopodobniej na jesieni podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show.
Nowe BMW X5 (G05) ma ustanowić nowe wzorce, jeśli chodzi o połączenie wysokich właściwości jezdnych na asfalcie i po zjechaniu z niego. Stąd te testy drogowe w różnych strefach klimatycznych, przy ekstremalnie różnych temperaturach, w klimacie suchym i wilgotnym oraz na różnorodnej nawierzchni. Zamaskowane egzemplarze BMW X5 widziane były m.in. w zimowym centrum testowym Arjeplog w Szwecji, na południowoafrykańskich szutrach oraz amerykańskich pustyniach. Po zakończeniu testów w warunkach naturalnych przyszła pora na sprawdzenie auta na zamkniętych torach. Tym samym nowe BMW X5 zmierzyło się m.in. ze słynną północną pętlą toru Nürburgring, ale również torem Miramas w południowej Francji czy też owalnym torem Talladega w stanie Alabama.
O nowej generacji "X-piątki", jeśli chodzi o jej dane techniczne, niewiele wciąż jednak wiemy. Wiadomo, że auto zostało wyposażone w całkowicie nowe zawieszenie oraz podwozie. Po raz pierwszy, nie tylko w tym modelu, ale generalnie w gamie BMW, pojawił się system pozwalający na zmianę ustawień zawieszenia w zależności od typu nawierzchni - do wyboru będą odrębne tryby na śnieg, piasek, kamienie, szuter. System ten będzie częścią dostępnego za dopłatą pakietu off-roadowego.
Również po raz pierwszy w BMW X5 pojawią się adaptacyjne zawieszenie M Professional oraz integralny adaptacyjny układ kierowniczy.