Nowe BMW serii 5 w wersji M Performance
Na nowe BMW serii 5 musimy jeszcze poczekać do lutego przyszłego roku. Jeśli jednak standardowe wersje niemieckiej limuzyny są dla kogoś zbyt zwyczajne, kilka tygodni później będzie mógł je uatrakcyjnić korzystając z rozwiązań działu BMW Motorsport.
Co ważne, w ramach linii M Performance będzie można zarówno zmienić nieco wygląd nadwozia, jednocześnie ulepszając właściwości aerodynamiczne auta, jak i zwiększyć parametry dwóch wersji silnikowych BMW 540i oraz 530d.
Pakiet aerodynamiczny obejmuje takie rozwiązania jak wykonane z włókna węglowego przedni splitter, tylny dyfuzor oraz spojler na klapie bagażnika. Te dwa ostatnie elementy mogą być również wykonane z poliuretanu. Ponadto wersje "piątki" z pakietem M Performance będą się wyróżniać czarnym grillem, zewnętrznymi lusterkami wykonanymi z włókien węglowych, czarnymi nakładkami na progi z napisem M Performance oraz logo BMW M Performance. Poza tym w ofercie pojawią się 20-calowe felgi w dwóch kolorystykach z oponami o rozmiarze 245/35 z przodu i 275/30 z tyłu.
Drobne zmiany będzie można przeprowadzić również w kabinie wersji M Performance. Sportowa kierownica obszyta alcantarą będzie miała czerwony znacznik na godzinie 12 oraz srebrne przeszycia, a w wersji z automatyczną przekładnią będzie miała zintegrowane łopatki do zmiany przełożeń. Zmiany te jednak będą dostępne dopiero latem przyszłego roku.
Decydując się na wersje M Performance będzie można liczyć na dodatkowy zastrzyk mocy. W przypadku wersji BMW 540i oraz 540i xDrive sześciocylindrowa jednostka będzie dysponować większą o 34 KM mocą oraz o 50 Nm maksymalnym momentem obrotowym, co oznacza, iż parametry te będą wynosić odpowiednio 360 KM i 500 Nm. Jak zapewnia bawarski koncern wzrost mocy i momentu nie przełożą się na większe spalanie i emisję zanieczyszczeń.
W przypadku odmian 530d oraz 530d xDrive moc wzrośnie o 27 KM do 292 KM, zaś maksymalny moment obrotowy o 30 Nm do 650 Nm. Również i w tych wersjach zmiana mocy i momentu nie przełoży się na większe spalanie i emisję zanieczyszczeń, choć i tu nie wiemy, o ile lepsze będą osiągi mocniejszych wersji BMW serii 5.
Mocniejsze wersje będą się poza tym charakteryzować wzmocnionymi hamulcami z wentylowanymi i perforowanymi tarczami oraz czerwonymi zaciskami czterotłoczkowymi z przodu, a także zmodyfikowanym układem wydechowym, które może mieć okrągłe bądź trapezoidalne końcówki wykonane z chromu albo włókna węglowego.