Nowe Audi TT debiutuje w polskich salonach
Po dość długiej przerwie w ofercie Audi znów mamy pozycję o nazwie "TT". Najnowsza generacja tego modelu wróciła do salonów i znów kusi swoim wyglądem, silnikami i ciekawymi rozwiązaniami technicznymi.
Jeśli chodzi o wygląd, każdy już zdążył dość dobrze poznać to auto. Z przodu mamy nowe światła wykonane w technologii LED (opcjonalne), nowy grill z ostrymi kątami oraz wyprofilowaną maskę, która przypomina nieco tę, zastosowaną w modelu R8. Na uwagę zasługują również muskularne nadkola. Z tyłu mamy spojler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Długość modelu to 4180 mm, szerokość to 1832 mm zaś wysokość 1353 mm. Nowość bazuje na platformie MQB i waży 1230 kilogramów. Pojemność bagażnika to 305 litrów.
A co o swojej nowości oraz wyposażeniu pisze sam producent?
Wyposażenie wersji bazowej jest bardzo bogate i obejmuje m.in. zawieszenie o sportowej charakterystyce, obręcze kół ze stopu metali lekkich, funkcję start-stop czy tylny spojler wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h. Kupujący nowe Audi TT, również standardowo, znajdzie w samochodzie reflektory ksenonowe plus i diodowe tylne światła hamowania, a we wnętrzu kierownicę wielofunkcyjną, sportowe fotele i pakiet optyczny z aluminiowymi aplikacjami. Techniczną nowością, również dostępną w standardzie, jest Audi virtual cockpit –zapewniające dynamiczne animacje i precyzyjną grafikę połączenie deski rozdzielczej i monitora MMI w jedną cyfrową jednostkę.
W bogatej palecie wyposażenia opcjonalnego Audi oferuje gamę nowoczesnych rozwiązań technicznych. Do najważniejszych z nich należą: Audi drive selekt system zmieniający charakter pojazdu poprzez odpowiednie dopasowanie układu kierowniczego, charakterystyki pedału przyspieszenia oraz skrzyni biegów (w modelach ze skrzynią S tronic), elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride i szereg systemów wspomagających bezpieczeństwo na drodze, m.in. Audi side assist, Audi active lane assist (w standardzie dla 2.0 TFSI)i system rozpoznawania i wyświetlania na ekranie komputera pokładowego znaków ograniczających prędkość (tylko w połączeniu z MMI Navigation plus z MMI touch).
Dodatkowo dostępne są również w pełni diodowe reflektory lub zaawansowane technicznie reflektory Audi Matrix LED, szereg pakietów stylistycznych z najbardziej rozbudowanym pakietem sportowym S line oraz tapicerka skórzana w kilku wersjach. W zakresie systemów infotainment zamówić można MMI navigation plus z polem dotykowym MMI touch lub pakiet Connectivity.
A jak kształtują się ceny? Szczegółowego cennika jeszcze nie znamy - zapewne pojawi się lada chwila - ale w wariancie podstawowym, z jednostką napędową 2.0 TFSI i z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów, samochód kosztuje 160 240 złotych.