Nowe Audi A6 także w wersji kombi
Miesiąc po światowej premierze nowej generacji Audi A6 przyszła pora na jej bardziej praktyczną odmianę Avant. Wzorem limuzyny również kombi otrzymało całą masę nowoczesnej technologii, zmienioną stylistykę nadwozia, jednak jej największym atutem, który z pewnością będzie decydował o wyborze tej wersji nadwoziowej, ma być przestronne wnętrze i przestrzeń bagażowa.
Ponieważ wybór auta o nadwoziu kombi bardzo często jest spowodowany jego możliwościami transportowymi, zacznijmy od tej części naszą prezentację nowej generacji Audi A6 Avant. Dzisiejsze kombi w niczym nie przypominają już swoich protoplastów i kanciastej stylizacji nadwozia, która gwarantowała dużą ilość miejsca na bagaże. Dynamiczna linia nowego Audi A6 zachowana została również w odmianie Avant, mimo to udało się wygospodarować ogromną przestrzeń bagażową. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.
Nowe Audi A6 Avant ma 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Wnętrze auta jest większe niż wnętrze poprzednika. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i pasażerów nowy model jest lepszy nie tylko od poprzednika, ale i od bezpośredniej konkurencji.
Wszystkie wersje silnikowe w nowym Audi A6 Avant są tzw. mild hybrydami. Sercem systemu MHEV jest alternator–rozrusznik, funkcjonujący w ramach 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego, co pozwala na oszczędność energii rzędu 12 kW, która trafia do akumulatora litowo-jonowego. Nowe Audi A6 Avant posiada funkcję żeglowania z wyłączonym silnikiem przy prędkościach od 55 do 160 km/h, a system start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.
Zawieszenie w nowym Audi A6 Avant daje różne możliwości jego zestrojenia: od dynamicznego po komfortowe. Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z systemem kontroli siły tłumienia. Elektroniczna Platforma Podwozia (EFP) reguluje funkcjonowanie nie tylko amortyzatorów i sprężyn pneumatycznych, ale również pracę dynamicznego układu czterech kół skrętnych i nowego, sportowego mechanizmu różnicowego, aktywnie dystrybuującego moment napędowy między kołami tylnej osi podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem. Przy prędkości do 60 km/h, tylne koła skręcają o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Funkcja ta pomaga zmniejszyć promień skrętu nawet o metr.
Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy pełen pakiet systemów bezpieczeństwa. Mamy więc systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również przednie reflektory LED dostępne w dwóch ponadstandardowych wariantach, z których najbardziej zaawansowaną technicznie wersją są reflektory HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości. Do tego warto wspomnieć o funkcjach dynamicznych kierunkowskazów i pulsujących świateł „coming-home” i „leaving-home”.
Kierowcę podczas codziennej jazdy wspierać będą m.in. system hamowania awaryjnego Audi pre sense front oraz adaptacyjny asystent jazdy z funkcją przewężenia. System ten wspomaga kontrolę nad autem, przyspieszając i hamując w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h.
Funkcja asystenta wydajności z kolei pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i – przy włączonej nawigacji – również przebieg drogi. Oprócz informacji wyświetlanych na tablicy rozdzielczej, asystent wydajności daje kierowcy również informację zwrotną płynącą z pedału gazu. Funkcje te, wraz z systemem MHEV wpływają na oszczędność paliwa.