Nowe Audi A6 odsłonięte w pełnej krasie!
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Audi odsłoniło dziś kompletny zestaw informacji i zdjęć prezentujących nowe wcielenie modelu A6. Odwieczny rywal BMW „piątki” i Mercedesa klasy E doczekał się czwartej już generacji.
Przeglądając fotografie nowego Audi, nietrudno dostrzec, że projektanci auta wzorowali się na designie większych modeli A7 Sportback oraz A8. Wszelkie elementy nadwozia zostały niemal identycznie wystylizowane, dzięki czemu całość prezentuje się nowocześnie i elegancko.
Jak się z pewnością domyślacie, nowa „A-szóstka” okazuje się większa od dotychczas oferowanego modelu. 4,92 m długości, 1,87 m szerokości oraz 1,46 m wysokości to niebagatelne wymiary, pozostawiające najbliższą konkurencję daleko w tyle.
Oprócz designu nawiązującego do innych modeli Audi oraz znacznych rozmiarów zewnętrznych, nadwozie A6 charakteryzuje się też szerokim zastosowaniem lekkich materiałów. 20 procent całej karoserii (m.in. maska, drzwi boczne i pokrywa bagażnika) wykorzystuje panele wykonane z aluminium.
Pierwsi nabywcy nowego wcielenia A6 będą mieli do wyboru pięć wariantów silnikowych – dwóch benzynowych oraz trzech wysokoprężnych. Jak zapewnia producent, motory nowego modelu są o 19 procent oszczędniejsze od jednostek obecnego A6.
Gamę „benzyniaków” otwiera 2,8-litrowy, wolnossący silnik V6 generujący 204 KM mocy i 280 Nm momentu obrotowego. Gwarantuje on sprint do „setki” w 7,7 sekundy oraz prędkość maksymalną na poziomie 240 km/h, a jego średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 7,4 l/100 km.
Mocniejsza z „benzynówek” – 3-litrowa jednostka V6 TFSI – oferuje 300 KM oraz 440 Nm. A6 z tym silnikiem pokonuje barierę 100 km/h po 5,5 sekundy, rozpędza się do ograniczonych elektronicznie 250 km/h, spalając przy tym 8,2 l/100 km.
Paletę jednostek wysokoprężnych otwiera 2-litrowy, 4-cylindrowy motor TDI rozwijający 177 KM i 380 Nm. Wg danych fabrycznych, najsłabszy z diesli osiąga „setkę” po 8,7 sekundy, rozwija prędkość maksymalną na poziomie 228 km/h i gwarantuje zużycie paliwa w granicach 4,9 l/100 km.
3-litrowy diesel V6 TDI ma do zaoferowania 204 konie mechaniczne oraz 400 niutonometrów. Wartości te wystarczają na sprint do „setki” w 7,2 sekundy i osiągnięcie 240 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi natomiast 5,2 l/100 km.
Najpotężniejszym z diesli jest motor 3.0 TDI/245 KM/500 Nm. Według danych fabrycznych, ta wersja silnikowa gwarantuje sprint 0-100 km/h w 6,1 sekundy, prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h oraz spalanie na poziomie 6 l/100 km.
Jeżeli chodzi o ofertę przekładniową, nabywcy nowego Audi A6 będą mieli do wyboru 6-stopniową skrzynię ręczną, bezstopniową przekładnię Multitronic oraz konstrukcję S tronic (przeznaczoną dla najbardziej wymagających kierowców).
Opisując szczegóły techniczne najnowszego Audi, nie należy zapominać o nowym zawieszeniu charakteryzującym się wyjątkowo skomplikowaną konstrukcją, wykorzystującą oczywiście układ wielowahaczowy. Co ważne, w opcjonalnym wyposażeniu znajdziemy też zawieszenie pneumatyczne z dynamiczną kontrolą tłumienia.
Choć jak na razie Audi zaprezentowało A6 jedynie jako 4-drzwiowy sedan, w ofercie nie zabraknie też kombi o nazwie handlowej Avant. Dla wielbicieli agresywnej jazdy powstaną wersje S6 oraz RS6, fanów ekologii zainteresuje natomiast wariant hybrydowy.
Seryjna produkcja nowego A6 ruszy jeszcze w tym roku, a premiera na rynku europejskim odbędzie się na początku roku 2011.
kaytek_rx4