Nowe Audi A5 Coupe testowane na Nordschleife
Na najbardziej znanym i najdłuższym torze wyścigowym torze świata Nurburgring Norschleife, przyłapane zostały dwa testowe egzemplarze nowego Audi A5 z nadwoziem coupe.
To chyba nowe Audi TT było modelem, który wytyczył nowy kierunek rozwoju stylistyki producenta z Ingolstadt. Potem pojawiło się Q7, A4, a także liftingi kolejnych modeli. Tym razem Niemcy wprowadzają do oferty drugą generację mocno wysłużonego modelu A5.
Projektant Audi A5, Walter de Silva wyznał kiedyś, że jest to najpiękniejsze auto jakie kiedykolwiek narysował. Łatwo sobie wyobrazić, że skoro nowe A5 ma być tak naprawdę wersją coupe Audi A4, możemy się spodziewać jeszcze ładniejszego nadwozia.
Przedni grill, reflektory, wloty powietrza, te elementy będą bardzo zbliżone do modelu A4. Pomimo tego, że przyłapane na Nordschleife egzemplarze były mocno zamaskowane, zauważyć można krótką pokrywę bagażnika, gładko schodzącą linię dachu czy drobny smaczek dodający charakteru w postaci lusterek bocznych wychodzących z drzwi, a nie ze słupków A.
Nowe Audi A5 powstanie w oparciu o platformę MLB Evo, a to oznacza, że samo podwozie będzie już o 100 kg lżejsze od poprzedniego modelu. Pod maską pojawią się cztero- oraz sześciocylindrowe jednostki pokrewne z pozostałymi autami z Ingolstadt.
Pewna jest obecność silnika 2,0 TFSI oferowanego w wersji o mocy 190 KM i 320 Nm, a także w odmianie o mocy 252 KM i 370 Nm momentu obrotowego, która montowana jest nawet w Audi A7.