Nowe, 4-cylindrowe silniki pod maską BMW X1
BMW sukcesywnie wzbogaca paletę silnikową SUV-a X1 o nowe, turbodoładowane wersje. Do debiutu rynkowego szykują się dwie kolejne.
Pierwsza z nich – o nazwie sDrive20d EfficientDynamics Edition – została przygotowana dla kierowców ceniących sobie dbałość o środowisko naturalne. Pod maską ekologicznego X1 znalazło się miejsce dla 2-litrowego, 4-cylindrowego diesla generującego 163 KM oraz 380 Nm.
W celu poprawy własności ekonomiczno-ekologicznych, silnik ten połączono z układem start/stop i systemem odzyskującym energię z hamowania, a do tego dołożono jeszcze felgi o aerodynamicznym wzorze i opony o niskim oporze toczenia.
Dzięki wszystkim tym elementom udało się osiągnąć imponująco niskie zużycie paliwa oraz zaskakująco niewielką emisję dwutlenku węgla. Jeśli wierzyć danym producenta, sDrive20d EfficientDynamics Edition spala 4,5 l/100 km i emituje 119 g CO2/km.
Oprócz ultra-ekologicznego diesla, inżynierowie z Bawarii przygotowali dla nabywców X1 nową jednostkę benzynową. Podobnie jak wariant sDrive20d, nowy „benzyniak” otrzymał 4-cylindrową konstrukcję, 2 litry pojemności oraz turbodoładowanie. W tym przypadku moc wyniosła 184 KM, zaś moment obrotowy – 270 Nm.
Osiągi oraz parametry „eko” nowego wariantu benzynowego różnią się w zależności od zastosowanego napędu. Model z napędem na jedną oś (o oznaczeniu sDrive20i) przyspiesza do „setki” w 7,4 s, spala średnio 7,1 l/100 km i emituje 165 g CO2/km. W przypadku modelu z napędem na wszystkie koła (xDrive20i) wartości te wynoszą odpowiednio 7,8 sekundy, 7,7 litra oraz 179 gramów.
Nowe warianty silnikowe niemieckiego SUV-a trafią do oferty BMW jesienią. Wtedy też poznamy ich ceny.