Nowa wersja sportowej legendy - Honda CBR 1000RR
Honda opublikowała pierwsze informacje na temat modelu CBR 1000RR z rocznika modelowego 2012. Motocykl otrzymał sporą liczbę udoskonalonych elementów. Dzięki nim wzrosną osiągi, jak również poprawi się komfort codziennej eksploatacji.
Zmienioną przednią owiewkę można rozpoznać po ostrzejszych liniach oraz nowych kloszach świateł. Poprawki miały na celu zoptymalizowanie właściwości aerodynamicznych oraz lepsze ukierunkowanie strugi powietrza wpadającego do chłodnicy.
Honda CBR 1000RR została wyposażona również w nowe amortyzatory. Ich zmieniona konstrukcja wewnętrzna przełoży się na bardziej liniową charakterystykę pracy podwozia. To z kolei zaowocuje wyższą precyzją prowadzenia oraz bardziej dokładną informacją zwrotną dla kierowcy na temat stanu drogi i granic przyczepności opon.
Kolejną innowację stanowią lekkie, 12-ramienne alufelgi. Ich wzornictwo nawiązuje do designu kół stosowanych w wyczynowych motocyklach.
Na pokładzie Hondy CBR 1000RR zabrakło miejsca dla tradycyjnych, analogowych wskaźników. Zamiast nich pojawił się nowoczesny panel LCD, który umożliwia monitorowanie najważniejszych parametrów pracy motocykla. Wśród funkcji komputera pokładowego znajdują się m.in. lap timer oraz regulowany shift light, co z pewnością docenią amatorzy wypadów na tor.
Litrowe serce motocykla nie zostało poddane poważniejszym zmianom. Na dobrą sprawę tuning nie był potrzebny. Czterocylindrowy silnik Hondy CBR 1000RR z rocznika modelowego 2011 rozwija 178 KM przy 12000 obr./min. oraz 112 Nm przy 8500 obr./min., co pozwala na sprinty do "setki" w czasie ok. 3 sekund oraz umożliwia osiąganie zawrotnych 293 km/h.
Honda CBR 1000RR będzie oferowana w podstawowej oraz wzbogaconej wersji. Druga z nich zostanie wyposażona w system C-ABS oraz elektronicznie regulowany amortyzator skrętu. Japońska nowość, w przeciwieństwie do konkurencyjnych maszyn, nie będzie natomiast dostępna z opcjonalnym systemem kontroli trakcji. Honda CBR 1000RR 2012 trafi do salonów w grudniu bieżącego roku.