Nowa wersja Mercedesa Citana z silnikami od Renault
Oferta Mercedesa Citana powiększy się o nową wersję nadwoziową. Oprócz tego pod maski tego i innych wariantów trafią dwie jednostki napędowe "podarowane" przez francuskiego Renault. Sprawdźmy, co nowego oferuje bazujący na modelu Kangoo niewielki dostawczak.
Zaczniemy od jednostek napędowych, które zostały zapożyczone z oferty Renault - chodzi konkretnie o silnik wysokoprężny Energy dCi 110 oraz Energy TCe 115. Oczywiście w ofercie Mercedesa jednostki te będą nieco inaczej oznaczone, ale pomińmy nomenklaturę i przejdźmy do konkretów zaczynając od silnika Diesla.
Wysokoprężna 1,5-litrowa jednostka generująca 110 KM oraz 240 Nm trafi do wariantu Mercedes Citan 111 CDI. Osiągi nie są ani najlepsze, ani najważniejsze - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,3 sekundy, prędkość maksymalna to 170 km/h, zaś zużycie paliwa, głównie dzięki zastosowanym systemom z serii BlueEfficiency (m.in. Eco Start/Stop) wynosi zdaniem producenta 4,4 l/100km. Cena tego wariantu w Niemczech to 17 130 euro.
Kolejną nową propozycją jest Mercedes Citan 112, który posiada niewielki silnik benzynowy o pojemności 1,2-litra i mocy 114 KM. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,7 sekundy, prędkość maksymalna to 173 km/h, jednak średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta ze Stuttgartu jest nieco wyższe - około 6,1 l/100km. Cena tego modelu na rynku niemieckim wylądowała na poziomie 15 810 euro. Obie jednostki napędowe będą parowane z 6-biegową skrzynią manualną z długimi przełożeniami.
Oprócz nowych jednostek napędowych w ofercie zobaczymy kolejny wariant nadwoziowy. Chodzi o przedłużoną wersję użytkową, która może zabrać na pokład nawet 7 osób. Auto, które trafi na rynek wiosną 2014 roku bazuje na najdłuższej płycie podłogowej, mierzy 4705 mm długości i posiada trzeci rząd siedzeń składający się z dwóch oddzielnych foteli.