Nowa Toyota Land Cruiser 300 już latem. Nie będzie V8, będzie hybryda
Jak donoszą japońskie media, w sierpniu tego roku zaprezentowane ma zostać nowe wcielenie Toyoty Land Cruiser, jednej z ostatnich prawdziwych terenówek. Model, który ma zastąpić Land Cruisera 200, nie będzie jednak napędzany silnikiem V8. W jego miejsce ma pojawić się układ hybrydowy.
Toyota Land Cruiser to jeden z niewielu modeli na rynku, który nie udaje tylko auta terenowego, a faktycznie mógłby zmierzyć się z trudniejszym nawet torem offroadowym. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby sukcesy odnoszone przez ten model w klasie aut produkcyjnych każdego roku w Rajdzie Dakar.
Według nieoficjalnych jeszcze informacji jeszcze w tym roku Toyota pokaże nową generację Land Cruisera z linii Station Wagon. Model ten zostanie zbudowany na nowej platformie ramowej z serii TNGA. Tradycyjna konstrukcja oparta na ramie pozwoli Land Cruiserowi zachować nieprzeciętne właściwości terenowe oraz trwałość i odporność na trudne warunki.
Jedną z ważniejszych zmian będzie najprawdopodobniej zastąpienie silnika V8 układem hybrydowym z 3,6-litrowym silnikiem V6, który znamy choćby z Lexusów LS 500h i LC 500h. Flagowy Land Cruiser ma być oferowany wyłącznie z napędem 4x4. Zmiana ta, choć z pewnością zaboli wielu fanów tego modelu, była nieunikniona w kontekście zachodzących zmian w motoryzacji, których motorem napędowym jest ograniczenie emisji szkodliwych substancji.
Wprawdzie parametry silnika V6 będą z całą pewnością słabsze w porównaniu do stosowanego obecnie V8, to wsparcie silników elektrycznych oraz lżejsza konstrukcja powinny sprawić, że pod względem osiągów nowy Land Cruiser nie powinien specjalnie odstawać od swojego poprzednika.
Japońskie media podały prawdopodobne wymiary nowego Land Cruiser. Długość ma być taka sama jak obecnego modelu (4950 mm), szerokość większa o 10 mm (1980 mm), a wysokość mniejsza o 10 mm (1870 mm). Wnętrze ma oferować 5 lub 8 miejsc w dwóch lub trzech rzędach, a wybór kół ma obejmować 17-, 18- lub 20-calowe felgi.