Nowa Toyota Avensis już wkrótce w salonach
Już za nieco ponad tydzień, konkretnie 20 czerwca do salonów trafi nowa Toyota Avensis. Do tej pory auto było owiane tajemnicą, ale teraz już wszystko wiemy, mamy zdjęcia i konkretne informacje.
Zacznijmy może od stylistyki, bo zapewne to najbardziej interesuje potencjalnych klientów i obserwatorów. Największe zmiany znajdziemy w przedniej części auta, która zdaniem wielu przeszła prawdziwą rewolucję i upodobniła się do innych modeli w ofercie japońskiego producenta. Zastosowano zupełnie inny zderzak, nowe reflektory wykonane w technologii LED, przeprojektowano również tylną część auta, sporo nowości jest także we wnętrzu. A co o zmianach mówi sam producent?
"Zarówno limuzyna, jak i nadwozie Touring Sports zostały zaprojektowane bardziej dynamicznie niż do tej pory. Długość pojazdu wzrosła o 40 mm, a jego przód zyskał bardziej masywny wygląd i nową interpretację języka stylistycznego Toyoty „Keen Look" i „Under Priority". Dzięki tym zabiegom, zarówno z przodu jak i z tyłu nowy Avensis wygląda na pojazd szerszy i mocniej osadzony na drodze. Reflektory przednie i tylne zostały wyposażane w pełną technologię LED, a w linii bocznej wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych."
Sporo nowości mamy także we wnętrzu, gdzie zastosowano nową deskę rozdzielczą podzieloną wizualnie na dwa poziomy. W górnej części mamy umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach, oraz kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy. Całość prezentuje się dość elegancko, choć nie zabrakło typowo japońskich zabiegów stylistycznych. A co znajdziemy w wyposażeniu?
Podstawowa wersja Active dostanie m.in. 7 poduszek powietrznych, klimatyzację z elektronicznym panelem sterowania, radio z odtwarzaczem CD i złączem USB, system wspomagający ruszanie pod wzniesienia, światła do jazdy dziennej LED, Bluetooth, przednie światła przeciwmgielne i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą Nappa. Ponadto w standardzie dostaniemy pakiet Toyota Safety Sense, zawierający system ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision. Ponadto w informacji prasowej czytamy:
"Toyota przewiduje, że polscy klienci najczęściej będą wybierali wersję Premium z pakietami wyposażenia Style i Executive. W takiej specyfikacji nowy Avensis będzie zawierał światła mijania i drogowe w technologii LED, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, skórzaną tapicerkę z elementami alcantary, podgrzewane fotele przednie, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, czy przyciemnione szyby tylne."
Pod maską znajdziemy między innymi nową jednostkę 1.6 D-4D, która zastąpi w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejsza od poprzednika. Silnik generuje 112 KM oraz 270 Nm, co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sekundy i prędkość maksymalną 180 km/h. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to 4,1 l/100km.
Będzie również nowy silnik 2.0 D-4D o mocy 143 KM i 320 Nm. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 sek, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów zużycie paliwa to średnio 4,5 l/100 km. Będą również silniki benzynowe, o których pisze producent:
"Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 / 147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa o kolejne 4%. Dzięki temu średnie zużycie paliwa silnika 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1.8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2.0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km."
Cennik nowego Avensisa będzie rozpoczynał się od kwoty 86 900 zł, czyli dokładnie takiego samego poziomu, jak w przypadku obecnie oferowanej wersji modelu.
A jak Wam podoba się nowa Toyota Avensis?