Nowa Toyota Auris Touring Sports wyceniona w UK
Toyota opublikowała cennik nowej Auris Touring Sports, który startuje od poziomu 15 595 funtów za wersję podstawową i szybuje do poziomu 22 845 funtów za model z najlepszym wyposażeniem. Przypomnijmy sobie zatem, co oferuje Toyota Auris Touring Sports.
Rozstaw osi nowej Toyoty Auris Touring Sports to 2600 mm - w porównaniu do wersji hatchback, wariant kombi jest o 285 mm dłuższy, a wszystko po to, by zwiększyć przestrzeń bagażową z tyłu. Przy normalnej konfiguracji z rozłożonymi siedzeniami z tyłu, przestrzeń bagażowa ma 1115 mm długości oraz 1452 mm szerokości, co daje 520 litrów pojemności. Po złożeniu tylnych siedzeń na płasko, długość przestrzeni bagażowej wzrasta do 1880 mm zaś pojemności do 1680 litrów.
Producent wspomina również o funkcjonalności, w tym o systemach Toyota Easy Flat, łatwym składaniu tylnych siedzeń, podwójnej podłodze w bagażniku czy regulowanej przesłonie przestrzeni bagażowej. Oprócz tego mamy do dyspozycji haczyki na bagaż i siatki, jak również aluminiowe relingi dachowe oraz gniazdko 12V w bagażniku.
Jeśli chodzi o stylistykę, nowa Toyota Auris Touring Sports prezentuje się dość przyjemnie. Wiele sportowych i aerodynamicznych dodatków wpływa nie tylko na wygląd, ale i na ekonomikę jazdy, zaś obniżony środek ciężkości ma pozytywny wydźwięk w prowadzeniu. Z przodu widzimy praktycznie te same linie, co w modelu hatchback, ale oczywiście z tyłu mamy zupełnie inne rozwiązania. Zastosowanie nowego zderzaka i klapy sprawiło, że próg załadunku został obniżony aż o 100 mm w porównaniu do wersji hatchback.
Nowa Toyota Auris Touring Sports będzie dostępna z taką samą ofertą silnikową, jak wersja hatchback. Pod maską wyląduje między innymi jednostka o pojemności 1,33-litra Dual VVT-i oraz silnik o pojemności 1,6-litra Valvematic. W ofercie jednostek Diesla znajdziemy motor o pojemności 1,4-litra oraz 2,0-litra D-4D. Oczywiście gwoździem programu jest pełnoprawna jednostka hybrydowa. Czym się charakteryzuje?
Sercem systemu jest silnik benzynowy o pojemności 1,8-litra VVT-i współpracujący z silnikiem elektrycznym. Maksymalna moc całego układu to 136 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h. Toyota z dumą wspomina o emisji CO2 do atmosfery na poziomie 86 g/km. Niestety na chwilę obecną nie mamy żadnych informacji na temat spalania poszczególnych jednostek.
Najtańsza wersja Toyoty Auris Touring Sports z silnikiem 1,33-litra Dual VVT-i w wariancie Active kosztuje 15 595 funtów. Za kwotę 19 595 funtów dostaniemy między innymi model z silnikiem 1,6-litra Valvematic i skrzynią Multidrive S w wariancie Icon. Za topowy model z hybrydową jednostką 1,8-litra Hybrid Synergy Drive ze skrzynią E-CVT w wariancie Excel zapłacimy 22 845 funtów.