Nowa Skoda Octavia RS - pierwsze oficjalne zdjęcia
Już za nieco ponad miesiąc, dokładnie 10 lipca na Goodwood Festival of Speed zadebiutują sportowe wersje RS nowej Skody Octavii w wariancie liftback i kombi. Czy stateczne auto po kilku modyfikacjach nabierze sportowego wigoru?
„Nowa Skoda Octavia RS to sportowa liga sama dla siebie,” – mówi prof. Winfried Vahland, prezes Skody. „Nasz najnowszy model to synonim mocy, ale i oszczędności, emocji, ale i racjonalności. Jeszcze nigdy Octavia RS nie była taka szybka i dynamiczna, a przy tym tak przestronna, bezpieczna i wygodna. To idealne auto do czerpania radości z jazdy na co dzień.” - dodaje.
Trzeba przyznać, że nowa Skoda Octavia RS wygląda dobrze. Jeśli komuś podobała się konwencjonalna wersja, ale brakowało tzw. "pazura", w wariancie RS wszystko wydaje się być na właściwym miejscu. Jak twierdzi sam producent, z przodu dominuje nowy zderzak z wlotami powietrza, z siatką o strukturze plastra miodu i światłami przeciwmgielnymi, tył natomiast wyposażono w czarny dyfuzor ozdobiony trapezoidalnymi końcówkami układu wydechowego. Całości dopełnia spojler oraz nowe felgi, dostępne w czterech dedykowanych dla tego modelu wzorach i rozmiarach.
W informacji prasowej od producenta czytamy:
Wysokiej jakości przestronna kabina przeistoczyła się w prawdziwie wyścigowe środowisko. Kierowca zasiada w nowym, wyprofilowanym fotelu, a jego ręce spoczywają na trójramiennej kierownicy, drążku zmiany biegów lub dźwigni hamulca ręcznego – wszystko wykończono perforowaną skórą. Ekskluzywną atmosferę do wnętrza wprowadza szereg pomniejszych wyróżników, takich jak pedały i progi ze stali nierdzewnej oraz dyskretne podświetlenie. Dodatkowo na dźwigni zmiany biegów, kierownicy, drzwiach, fotelach, czy dywanikach dostrzec można logo RS, co podkreśla niepowtarzalny charakter samochodu.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, do wyboru będzie zarówno silnik wysokoprężny, jak i benzynowy. Klienci będą mogli wybrać 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 220 KM lub 184-konny silnik TDI o tej samej pojemności. Mocniejszy wariant benzynowy rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy i pozwala osiągnąć 248 km/h. Dla wersji wysokoprężnej wartości te wynoszą odpowiednio 8,1 s oraz 232 km/h z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.
Producent wspomina również o wzbogaconym wyposażeniu:
Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu. W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy, konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.
A jak Wam podoba się Skoda Octavia RS?