Nowa odsłona Fiata Palio, czyli mniejsze Punto Evo
Choć Palio już dawno temu zniknęło z polskiej oferty Fiata, to model ten nadal "żyje" na rynkach zagranicznych - głównie tych południowoamerykańskich. I doczekał się właśnie nowego wcielenia.
Stylistyką nadwozia auto wyraźnie nawiązuje do swojego większego "brata" - Punto Evo. Podobnie jak w "kropce" zaprojektowano zarówno pas przedni (z charakterystycznymi światłami i srebrną listwą ozdobną), jak i tył (z pionowymi lampami i tablicą rejestracyjną umieszczoną na zderzaku).
Jeżeli chodzi o wnętrze, prezentuje ono własny, raczej mniej wyszukany design. Odmienna jest też z pewnością jakość materiałów wykończeniowych - podczas, gdy w Punto Evo tworzywa są niezłego gatunku, w Palio czuć zapewne "taniochę".
Do oferty nowego modelu Fiata trafiły trzy silniki zasilane benzyną lub etanolem:
- 1.0 EVO rozwijający 73-75 KM i 93-97 Nm,
- 1.4 EVO rozwijający 85-88 KM i 122-123 Nm,
- 1.6 EVO rozwijający 115-117 KM i 159-165 Nm.
W zależności od wersji wyposażenia, nowe Palio może mieć na pokładzie skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania, odtwarzacz CD/MP3 z portami USB i iPod, tempomat, czujniki deszczu i zmierzchu czy przednie światła przeciwmgłowe.