Nowa Mazda CX-9 na horyzoncie
Flagowy SUV Mazdy dedykowany jest wprawdzie przede wszystkim rynkowi amerykańskiemu, ale również w Polsce, dzięki sporemu zainteresowaniu klientów, można nabyć Mazdę CX-9. Niebawem pojawi się druga generacja tego modelu.
O tym, że to rynek amerykański jest najważniejszy dla Mazdy CX-9 może świadczyć choćby fakt, że światowa premiera tego modelu w 2006 roku miała miejsce na wystawie samochodowej w Nowym Jorku. Nie inaczej będzie i z nowym wcieleniem dużego japońskiego SUV-a. Wprawdzie Nowy Jork został zastąpiony przez Los Angeles, ale to wciąż Amerykanie będą mogli zapoznać się z bliska z nowym CX-9. Jeśli dodamy jeszcze tytuł North American Truck of the Year 2008 dla tego modelu oraz najlepsze wyniki sprzedaży właśnie za Oceanem, to mamy już pełny obraz jego bliskich powiązań z rynkiem amerykańskim.
Druga generacja Mazdy CX-9 została zaprojektowana zgodnie z najnowszym językim stylistycznym Kodo. Z pewnością znajdziemy sporo wspólnych cech z koncepcyjnym modelem Koeru, który został zaprezentowany we wrześniu na targach we Frankfurcie.
W nowym CX-9 znajdą się z całą pewnością najnowsze rozwiązania z rodziny SkyActive. 4-cylindrowa, 2,5-litrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem zastąpi dotychczasowy silnik, czyli jednostkę V6, 3,7-litrową o mocy 273 KM. Jak zapewniają inżynierowie Mazdy, przy porównywalnych osiągach, nowa Mazda CX-9 będzie zdecydowanie mniej spalać. Naturalnie, tak jak dotychczas, Mazda CX-9 będzie oferowana z trzema rzędami siedzeń.
Oficjalna premiera nowej Mazdy CX-9 odbędzie się 17 listopada, podczas pierwszego dnia prasowego wystawy samochodowej w Los Angeles. Auto na amerykańskim rynku zadebiutuje już w przyszłym roku. Nie ma wprawdzie planów co do wprowadzenia tego modelu na Stary Kontynent, co jednak nie oznacza, że nie ma szans, by Polacy ponownie nie otrzymali takiej możliwości.