Nowa linia montażowa VW i Škody w Rosji
29 maja br. w Moskwie Bernd Pischetsrieder, Prezes Zarządu Grupy Volkswagen oraz Detlef Wittig, Prezes Zarządu Škoda Auto zawarli z Federacją Rosyjską i władzami obwodu Kałuskiego kontrakt, dotyczący budowy nowej linii montażowej. Fabryka ma zostać zbudowana w Kałudze, mieście położonym 160 kilometrów na południowy zachód od Moskwy.
<b>29 maja br. w Moskwie Bernd Pischetsrieder, Prezes Zarządu Grupy Volkswagen oraz Detlef Wittig, Prezes Zarządu Škoda Auto zawarli z Federacją Rosyjską i władzami obwodu Kałuskiego kontrakt, dotyczący budowy nowej linii montażowej. Fabryka ma zostać zbudowana w Kałudze, mieście położonym 160 kilometrów na południowy zachód od Moskwy.</b><br />
<p class="maintext"> „Główne powody dla których powstanie nowa montażownia, to chęć lepszego wykorzystania możliwości, jakie daje ciągle rozwijający się rosyjski rynek oraz umocnienie pozycji marki Škoda w Rosji" – powiedział Detlef Wittig w Moskwie. Przy 25% cle nakładanym na importowane do Rosji auta, Škoda może być oferowana klientom po konkurencyjnych cenach tylko w przypadku, gdy będzie produkowana w tym kraju. </p>
<p class="maintext"> „Gdy cło na importowane części niezbędne do montażu aut zostanie obniżone do poziomu 3% będziemy w stanie zaoferować bardziej konkurencyjne ceny i w rezultacie zwiększyć wolumen sprzedaży w Rosji. Dzięki czemu jednocześnie będziemy mogli zwiększyć moce produkcyjne fabryk Škody w Czechach, utrzymując dotychczasowy poziom zatrudnienia." – stwierdził Prezes Zarządu Škoda Auto. Kaługa jest położona w centrum europejskiej części Federacji Rosyjskiej, około 160 kilometrów na południowy zachód od Moskwy. Miasto ma ponad 330 000 mieszkańców, jest ważnym ośrodkiem naukowym i przemysłowym. To także stolica obwodu Kałuskiego i siedziba władz tej jednostki administracyjnej. </p>
<p class="maintext"> Według przyjętych założeń fabryka w Kałudze rozpocznie montaż aut VW i Škody w formacie SKD w drugiej połowie 2007 r. Pierwszym modelem montowanym w nowym zakładzie będzie Škoda Octavia. Jednocześnie Grupa Volkswagena i Škoda Auto zbuduje w Rosji kompletną linię produkcyjną – ze spawalnią, lakiernią i linią montażową, która ma zacząć swoją działalność w pierwszej połowie 2009 r. </p>
<p class="maintext"> Celem nowego przedsięwzięcia jest zwiększenie wolumenu sprzedaży z poziomu 10 000 do 30 000 sztuk rocznie oraz docelowo rozszerzenie portfolio montowanych w Rosji aut o Škodę Fabia i Škodę Superb (na początku montowana będzie tylko Škoda Octavia). </p>
<p class="maintext"> Fabryka w Rosji jest częścią strategii rozwoju Škoda Auto, która obejmuje również inne montażownie i fabryki tej marki na Ukrainie, w Kazachstanie, w Bośni, w Indiach oraz w Chinach. </p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: Škoda Auto Polska </strong></p>