Nowa Kia Sorento - taka sama, a jednak inna
Na Salonie Samochodowym w Los Angeles zadebiutowała nowa Kia Sorento, która przeszła kurację odmładzającą. Na pierwszy rzut oka zmiany są niewielkie, ale producent upiera się, że ponad 80 procent auta jest nowe lub przeprojektowane. Sprawdźmy więc, co się zmieniło.
"Nie oceniaj książki po okładce" - takie przesłanie powinno widnieć przy nowej Kii Sorento, która zdaniem producenta przeszła gruntowną modyfikację. Koreańczycy zapewniają, że przeszło 80 procent części jest nowych lub poważnie przeprojektowanych, łącznie z 3,3-litrową jednostką V6 GDI o mocy 290 KM.
Nowa Kia Sorento wyposażona w jednostkę V6 posiada 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, która przekazuje moc opcjonalnie na wszystkie koła. Jeśli jednak ktoś nie potrzebuje tak dużej i mocnej jednostki, może zerknąć na dolną część oferty, a tam pojawi się skromniejszy silnik.
Będzie to 2,4-litrowa jednostka czterocylindrowa GDI, która generuje 191 KM i zastępuje w ofercie dotychczasowy motor 2,4-litra MPI. oczywiście napęd przekazywany jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej.
Kolejną nowością w odświeżonej Kii Sorento jest wspomaganie układu kierowniczego Electric Motor Driven Power Steering z trzema trybami pracy: Comfort, Normal oraz Sport. Nowy system zastąpi dotychczasowy konwencjonalny hydrauliczny układ kierowniczy. Ponadto zdaniem producenta, sztywność podwozia została zwiększona o 18 procent.
Warto jeszcze wspomnieć, że oprócz wariantów LX, EX oraz SX, w połowie 2013 roku pojawi się limitowana edycja SX Limited oferowana w trzech kolorach nadwozia: Ebony Black, Snow White Pearl oraz Titanium Silver wraz z wieloma dodatkami, takimi jak 19-calowe felgi czy tapicerka ze skóry Nappa.