Nowa Kia Cee'd płynie do Wielkiej Brytanii
Najnowsza odsłona Kii Cee'd płynie do Wielkiej Brytanii z bardzo szeroką ofertą cenową. Wyspy Brytyjskie to kolejny przystanek nowej generacji koreańskiego hatchbacka po premierze auta na Salonie Samochodowym w Genewie. Już 1 czerwca przekonamy się, czy auto zyska tam popularność, czy zniknie w tłumie innych propozycji.
Wachlarz cenowy nowej Kii Cee'd jest imponująco szeroki. Ceny startują od poziomu 14 395 funtów za podstawową wersję, zaś za najwyższy i najlepiej wyposażony wariant trzeba wydać już 23 795 funtów. To aż 9 400 funtów różnicy, co jest kwotą ogromną jak na ten segment. Sprawdźmy, czy taka różnica w cenie jest uzasadniona.
Zacznijmy jednak od silników. Do wyboru są cztery jednostki napędowe - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Miłośnicy benzyniaków wybiorą 1,4-litrowy motor o mocy 98 KM lub jednostkę o pojemności 1,6-litra i mocy 133 KM. Dla zwolenników silników Diesla przygotowano 89-konny turbodiesel o pojemności 1,4-litra oraz 126-konny silnik z turbo o pojemności 1,6-litra.
Wszystkie silniki oferowane są ze standardową, 6-biegową, manualną skrzynią biegów, podczas gdy 1,6-litrowa benzyna może być opcjonalnie wyposażona w nową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Koreański producent oferuje swoje najnowsze dzieło w jednym z pięciu wariantów wyposażenia o mało elokwentnych nazwach: 1, 2, 3, 4 oraz 4 Tech.
Wszystkie modele mają w standardzie podgrzewane lusterka, klimatyzację, sterowanie podstawowymi funkcjami na kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie, światła do jazdy dziennej, chłodzony schowek, dzieloną w stosunku 60:40 i składaną na płasko tylną kanapę, kompatybilny z iPod-em system audio z radio i CD, port USB i łączność Bluetooth, systemy ESP, VSM, HAC (Hill-start Assist Control), sześć poduszek powietrznych oraz automatyczne zamykanie drzwi przy konkretnej prędkości.
W wariancie oznaczonym jako "2" dostajemy dodatkowo 16-calowe felgi, światła LED do jazdy dziennej oraz zmienione tylne światła, elektrycznie regulowane i podgrzewane boczne lusterka, skórzaną kierownicę, drążek zmiany biegów oraz hamulca ręcznego, tempomat i pełną elektrykę okien.
Wariant "3" obejmuje automatyczne lampy, wycieraczki z czujnikiem deszczu, przednie fotele z regulowaną wysokością oraz regulowanym odcinkiem lędźwiowym, automatyczną klimatyzację, 7-calowy wyświetlacz z nawigacją satelitarną oraz kamerą cofania.
Przechodząc do wariantu "4" dostajemy dodatkowo 17-calowe felgi aluminiowe, podświetlenie przednich klamek drzwi, skórzane przednie fotele z trzystrefowym podgrzewaniem, podgrzewaną kierownicę, elektroniczny hamulec parkingowy, przycisk Start/Stop oraz wysokiej rozdzielczości wyświetlacz wielofunkcyjny LCD TFT.
Ostatnia, najwyższa wersja "4 Tech" obejmuje panoramiczny, przeszklony dach, regulowany w dziesięciu zakresach fotel kierowcy z pamięcią ustawień, system wspomagający parkowanie PPAS, system ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa oraz ksenonowe światła. Ta wersja z silnikiem 1,6-litra CRDi i automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów kosztuje 23 795 funtów. Warto?